خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد:

عملیات ویژه پلیس البرز در دستگیری سارقان سابقه دار/ انهدام ۷ باند سرقت

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۹۳۸

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری ۱۷ سارق سابقه‌دار و انهدام ۷ باند سرقت و زورگیری در عملیات ویژه پلیس البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح‌‌های تشدید کنترل بر سارقان سابقه‌دار و تامین امنیت و آرامش در استان، مرحله دیگری از طرح برخورد با سارقان در دستور کار پلیس البرز قرار گرفت و با اجرای این طرح‌ها در هفته گذشته ۱۷ سارق که اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، کیف قاپی و سرقت خودرو می‌کردند، دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این سارقان در قالب هفت باند شامل پنج باند سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و کیف قاپی، یک باند سرقت خودرو و یک باند سرقت طلا و جواهر از مسافران میانسال اقدام به سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه متهمان اغلب در رده سنی ۱۸ تا ۲۷ سال قرار دارند و دارای سوابق متعدد سرقت هستند، اظهار داشت: سارقان دستگیرشده با استفاده از سلاح سرد در قالب گروه‌های دو و سه نفره، با در اختیار داشتن ۵ دستگاه خودروی پراید، سمند و پژو پارس و دو دستگاه موتورسیکلت با تردد در نقاط مختلف شهر با توسل به زور، گوشی تلفن همراه، وجه نقد و سایر اموال شهروندان را سرقت کرده و متواری می‌‌شدند.

محمدیان افزود: این گروه از سارقان همچنین با در اختیار داشتن دو دستگاه موتورسیکلت و تردد در نقاط مختلف شهر، وجه نقد و سایر اموال شهروندان را سرقت یا با پرسه زدن در مقابل بیمارستان‌ها، خودروهای تک سرنشین را شناسایی و با تهدید و اعمال زور اموال آن ها را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اعضای باند سارقان با استفاده از خودرو سمند در پوشش مسافربر، مبادرت به سوار کردن زنان سالمند کرده و در بین راه، با توسل به زور کیف حامل وجه نقد و طلاهای مالباختگان را به سرقت می‌بردند، تصریح کرد: طی اقدامات گسترده پلیسی اعضای باند سرقت در چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های ماموران به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند. 

محمدیان با بیان اینکه در حال حاضر متهمان تحت بازجویی بوده و تحقیقات در خصوص سایر سرقت‌ها ادامه دارد، از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به منظور اعلام شکایت و پیگیری پرونده خود به دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی - ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز