خبرگزاری کار ایران

طراحی نرم افزار برای کاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۳۶۰

فرمانده انتظامی استان از طراحی نرم افزاری به منظور کاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف طی یک اقدام مشترک بین دفتر تحقیقات کاربردی و پلیس راه این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پلیس پایتخت سردار "مهدی معصوم بیگی" گفت: براساس یک کار علمی و پژوهشی مشترک که در جلسات اندیشه ورزی دفتر تحقیقات کاربردی و پلیس راه فرماندهی انتظامی استان انجام شده بود کارشناسان، توانستند نقاط پرتصادف و به اصطلاح مستعد خطر برای رانندگان را شناسایی کنند.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی با همکاری اداره راه و شهرسازی استان به منظور اصلاح این نقاط و آشکارسازی آنها برای رانندگان صورت گرفته و توانستیم میزان تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت در این نقاط را کنترل کنیم.

این مقام مسئول عنوان داشت: یکی از کارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری که در این خصوص انجام شده طراحی نرم افزاری به نام "نرم افزار همپا" است که این کار با همکاری مشترک دفتر تحقیقات کاربردی و پلیس راه استان به نتیجه رسید.

وی با اشاره به تاثیر بسیار زیاد این نرم افزار برای کاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف عنوان داشت: نرم افزار مذکور که قابلیت نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند را دارد یک کیلومتر قبل از وارد شدن راننده به نقطه پرتصادف پیامی صوتی پخش و نسبت به آن نقطه وی را هوشیار می کند.

فرمانده انتظامی استان عنوان داشت: هم اکنون ۱۰۹ نقطه پرتصادف استان که توسط کارشناسان مورد شناسایی قرار گرفته بود برای هشدار دادن رانندگان در این نرم افزار قرار داده شده است.

سردار معصوم بیگی از کاهش چشمگیر حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف استان خبر داد و گفت: علاوه بر اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته می توان گفت طراحی این نرم افزار نیز تاثیر بسیار زیادی در کسب این موفقیت داشته است.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه نرم افزار مذکور در حال حاضر فقط قابلیت هشدار دادن برای نقاط پرتصادف استان اصفهان را دارد، افزود: با استقبالی که از این نرم افزار صورت گرفته به زودی نقاط پرتصادف ۷ استان دیگر نیز تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و امیدواریم ان شاء الله بتوانیم در آینده ای نزدیک تمام نقاط پرتصادف کشور در این نرم افزار گنجانده شود تا همه رانندگان در هر کجای میهن عزیزمان از این طرح بسیارمفید و سودمند بهره مند شوند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: شهروندان اصفهانی در حال حاضر برای دریافت این نرم افزار می توانند به پلیس راه استان واقع در شهرک آزمایش مراجعه کنند اما در تلاش هستیم به زودی این نرم افزار را برای سهولت مردم در فروشگاه های رسمی دانلود نرم افزار در فضای مجازی قرار دهیم.

فرمانده انتظامی استان این گونه طرح ها را در راستای بومی سازی دانش و تکنولوژی روز دنیا عنوان کرد و افزود: پلیس اصفهان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می کند تا روز به روز خدمات رسانی خود را به مردم خوب، فهیم و با فرهنگ ایران اسلامی ارتقاء دهد و ان شاء الله طرح های دیگری برای امنیت، آسایش و رضایتمندی مردم ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز