خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

انهدام باند سارقان سیم‌های برق، منازل و داخل خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۴۲

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام و متلاشی شدن باندهای سارقان به عنف خیابانی، سیم‌های برق شهری و روستایی، منازل و داخل خودرو در این استان خبر داد.

ایلنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام و متلاشی شدن باندهای سارقان به عنف خیابانی، سیم‌های برق شهری و روستایی، منازل و داخل خودرو در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سردار «عبد الرضا آقاخانی» گفت: پلیس اصفهان در خرداد ماه اقدامات خوبی را در زمینه برخورد با جرم سرقت و دستگیری سارقان انجام داد به طوری که براساس آمار‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته یکی از بزرگ‌ترین مبارزه پلیس استان با سارقان در این ماه انجام شده است.

وی افزود: در عملیات‌های مختلفی که توسط پلیس آگاهی استان و نیروهای انتظامی و یگان امداد شهرستان‌ها به خصوص در شهر اصفهان انجام شد، چندین باند سارقان به عنف خیابانی متلاشی و ۳۶ نفر در این رابطه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

این مقام مسئول یکی از دغدغه‌های پلیس در خردادماه را سرقت از شبکه سیم‌های برق شهری و روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این خصوص نیز ضربه مهلکی از سوی پلیس بر پیکره سارقان وارد شد و با دستگیری اعضای باندهای این سارقان نزدیک به ۱۶۵ فقره سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در ادامه طرح‌های قاطعانه مبارزه با سارقان تعدادی از اعضای باند‌های سارقان حرفه‌ای و سابقه ‌دار منازل مردم نیز در اصفهان و چندین شهرستان دیگر شناسایی و بیش از ۶۰ فقره سرقت منزل کشف و برخی از اموال مسروقه مردم که در این عملیات‌ها به دست آمده بود به مالباختگان بازگردانده شد.

رئیس پلیس استان از برخورد و دستگیری چندین باند سارقان داخل خودرو و کشف ۷۳ فقره از این نوع سرقت‌ها خبر داد و گفت: تمامی دستگیر شدگان در این عملیات‌ها جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه آمار‌ها و تحقیقات ما نشان می‌دهد که تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از سرقت‌ها توسط مجرمان حرفه‌ای انجام می‌شود گفت: در بیشتر سرقت‌های صورت گرفته، خود مالباختگان با عدم رعایت مسایل ایمنی و بی‌احتیاطی زمینه لازم را برای سارقان فراهم کرده بودند که اگر شهروندان در رعایت توصیه‌ها و هشدارهای انتظامی کمی جدی‌تر عمل کنند قطعاً کمتر شاهد وقوع چنین مواردی خواهیم بود.

این مقام انتظام فاصله دستگیر شدن سارقان از زمان سرقت تا اعلام به پلیس را در برخی مواقع ۲۴ ساعت و در برخی مواقع بین ۱۰ تا ۱۵ روز عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه موضوع سرقت با کاهش احساس امنیت رابطه زیادی دارد، پلیس اصفهان حساسیت خاصی بر روی این موضوع داشته و با اشرافیت کامل و استفاده از تمام توان و قدرت خود به مبارزه با سارقان می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز