خبرگزاری کار ایران

نجفی در جمع خبرنگاران؛

صالحی امیری از معاونت شهرداری استعفا کرد/ساخت پلاسکو جدید تا زمان صدور پروانه آغاز نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۲۲

شهردار تهران از استعفای صالحی امیری از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در حاشیه همایش اتاق اصناف تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال در مورد شائبه دو شغله بودن صالحی امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران که به تازگی در انتخابات کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شده است، گفت: آقای صالحی امیری از معاونت شهرداری استعفا داده است، البته از نیروی ایشان به عنوان مشاور استفاده خواهیم کرد و ایشان به عناون مشاور بنده همکاری خود را با شهرداری ادامه می‌دهد.

او در پاسخ به این سوال که پس از ایشان چه کسی معاونت فرهنگی و اجتماعی را بر عهده می‌گیرد، گفت: در حال حاضر دو الی سه نفر  کاندیدا هستند که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

نجفی با بیان اینکه اصناف در ارتباط با اقتصاد شهری نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند، افزود: اصناف باید علاوه بر اهداف اقتصادی به مسئولیت‌های اجتماعی خود هم عمل کنند، امروز جلسه خوبی با اعضای اتاق اصناف تشکیل شد و قرار شد کارگروهی متشکل از نمایندگان اتاق و شهرداری تشکیل شود.

او ادامه داد: مسائل موجود قابل حل است، قول‌هایی داده شده که برخی عمل و بخشی باقی مانده است، اما این تعامل به نفع مردم و به نفع شهرداری خواهد بود.

او در خصوص نمایشگاه‌های بهاره ادامه داد: در مورد نمایشگاه‌هایی که در آستانه فصل بهار آغاز به کار می‌کنند، مذاکره کرده‌ایم و نمی‌خواهیم تبدیل به فروشگاه شوند. فروشگاه‌هایی که هیچ کنترلی روی قیمت و کیفیت آنها وجود ندارد. در این راستا اتاق اصناف هم باید در مواعید در برگزاری حراج واقعی پیش قدم شود و در این شرایط ما نیز همگام با اتاق در مورد نمایشگاه با آنها همکاری می‌کنیم.

شهردار همچنین در خصوص مساله تثبیت کاربری که مدت‌هاست از سوی اصناف مطرح شده است، گفت: برخی مسائل در این زمینه وجود دارند و برخی کاربری‌ها سال‌هاست توسط اصناف استفاده می‌شوند و شهرداری و صنوف در این زمینه هنوز بلاتکلیف‌اند و در کارگروه ذکر شده در این باره صحبت خواهد شد.

نجفی در زمینه سد معبر نیز گفت: ما سه نوع سد معبر داریم سعد معبر خودروها، سد معبر مغازه‌ها و سد معبر دستفروشان در جاهایی که مجوز ندارند و با هر سه نوع باید به گونه‌ای متفاوت برخورد شود اما در این زمینه طرحی تهیه شده است و به زودی ا رائه خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص ساختمان جدید پلاسکو نیز گفت:‌ مساله ایمن ‌سازی ساختمان‌ها در مقابل زلزله و آتش جدی گرفته خواهد شد و در این زمینه توافق نهایی بین بنیاد و شهرداری انجام شده است و بنیاد اعلام کرده که تا پروانه صادر نشود ساختمان جدید را شروع نمی‌کند.

او ادامه داد: به گفته رئیس بنیاد مستضعفان (سعیدی‌کیا) در دهه فجر ساخت ساختمان جدید آغاز خواهد شد و قسمت پشتی که پس از زلزله صدمه ندیده قرار است تخریب شود. با میراث فرهنگی نیز به توافق رسیده‌ایم چرا که آنها نسبت به مدرسه ژاندارک حساس بودند.

شهردار در انتها در واکنش به سوالی در خصوص تخلف پاساژ پالادیوم گفت:‌ هنوز گزارش نهایی دراین خصوص آماده نشده و قرار است سه گزارش در این خصوص تهیه شود و پس از بررسی در مورد پالادیوم تصمیم خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز