خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران:

برنامه دوم شهرداری شکست خورده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۹۴

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: گزارش‌های ارزیابی پایش برنامه دوم شهرداری تهران حاکی از این است که این برنامه تا حد زیادی شکست خورده است.

به گزارش ایلنا، امیر آریازند در نشست تخصصی معماری سازمانی شهرداری تهران که در قالب سومین کنفرانس جامع مدیدیت شهری ایران برگزار شد، افزود: این برنامه به دلیل دربرگرفتن اولویت‌های زیاد، فهرستی از آرزوها بوده زیرا نگاه مدیریت ارشد شهری گذشته معطوف به پاستور بوده است.

وی با بیان اینکه در این دوره هیچکس سودای مسئولیت بزرگتر ندارد، تصریح کرد: مدیریت شهری گذشته پس از ۱۲ سال با رویگردانی میلیونی مردم تهران برای تغییر مدیریت مواجه شد.

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه شهردار تهران که در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد، خاطرنشان کرد: چهار سال آینده گزارش ۱۰۰ روزه این دوره از مدیریت شهری تهیه خواهد شد، بنابراین تلاش می‌کنیم چارچوب فرآیند مشارکت محور باشد.

به گفته وی، مدیریت شهری تلاش می‌کند با تعامل شورای شهر به سمت مساله شناسی و ارائه راه‌حل حرکت کند.

آریازند اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرداری متولی شهر به عنوان یک موجود زنده است، اهمیت وجود معماری سازمانی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به استقرار پروژه فرآیند معماری سازمانی گفت: بر این اساس ساختار شهرداری تهران در زمان وقوع بحران به سمت تشکیلات کد۲ حرکت می‌کند؛ بدین معنا که هر یک از کارکنان شهرداری براساس مسئولیتی که در زمان بحران برعهده آن گذاشته شده عمل خواهند کرد.

آریازند افزود: در سیستم‌های مدیریت آمرانه که سالها در شهرداری تهران به صورت مستمر جاری بوده و ناکارآمدی را نشان داده، هیچکس به سمت فرایند معماری سازمان نرفت.

وی به بحران منابع انسانی در شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: بخشی از این موضوع مربوط به نیروی انسانی که به شیوه صحیح در ساختار سازمانی قرار نگرفته مربوط می‌شود و بخشی متوجه فقر نیروی انسانی متخصص که باید به وظایف خود عمل کند، است.

پروژه استقرار فرآیند معماری سازمانی در شهرداری تهران کلید خورد

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش های شهرداری تهران گفت: پروژه استقرار فرآیند معماری سازمانی شهرداری تهران به منظور اصلاح ساختار این سازمان آغاز شده است.

فاطمه پهلوانی افزود: در شهرداری تهران پنج هزار باکس سازمانی وجود دارد و بیش از یک هزار مدیر میانی در این سازمان فعالیت می‌کند؛ این در حالیست که به دلیل اشکال در ساختار سازمانی، تلاش‌های کارکنان و نیروها ما را به نتیجه و اهداف نزدیک نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه طراحی دوباره ساختار سازمانی، فعالیت نیروهای سازمان را اثربخش و مهمتر می‌کند، اظهار کرد: تلاش می‌شود شهرداری به عنوان نهاد ضابطه‌مند با ساختار و وظایف مشخص جا بیفتد و تمام فعالیت‌ها در راستای یکدیگر قرار گیرد.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه‌های اصلاح ساختار سازمانی، احصا و بهبود  فرآیندهای سازمانی به طور جدی دنبال می‌شود، تاکید کرد: در بازطراحی ساختار شهرداری، استراتژی ها مدنظر قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در این پروژه‌ها پیوست اجتماعی فرهنگی لحاظ شده و نحوه کار به گونه‌ای خواهد بود که منجر به افزایش مشارکت شهروندان و تامین نظر آنها شود.

پهلوانی افزود: باید مشخص شود شهرداری تهران چه کاری را باید انجام دهد و چه کاری را نباید انجام دهد تا معماری سازمانی براساس وظایف این سازمان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر راه درست و علمی در پیش گرفته شود به نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت، تصریح کرد: در دوره گذشته پروژه بهبود روش در اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌ها انجام شده اما متاسفانه با جان و دل کارفرمایی نشده است.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران گفت: در این پروژه پیماتکار موظف به ارائه گزارش دقیق نبوده و در روزهای آخر فعالیت مدیریت قبلی، ۲۵ درصد افزایش بی‌دلیل رقم پروژه امضا شده است.

سومین کنفرانس جامع مدیدیت شهری ایران با رویکرد زیرساخت‌ها، خدمات و توسعه پایدار شهری ۲۵ و ۲۶ دی ماه در دانشگاه تهران در حال برگزاری‌ست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز