خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آیسسکو در همگرایی کشورهایی اسلامی نقشی موثر دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۶۱

صبح امروز سید محمد بطحایی در نشست شورای عالی کمیسیون ملی آیسسکو در ایران اظهارکرد: آیسسکو نقش بسیار موثر در همگرایی کشورهای اسلامی وهمچنین در عرصه بین المللی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز سید محمد بطحایی در نشست شورای عالی کمیسیون ملی آیسسکو در ایران اظهارکرد:  به نظر می‌رسد این نقش وتاثیر گذاری امروزه نتوانسته جایگاه واقعی خود را در عرصه بین المللی پیدا کند.

بطحایی تصریح کرد: شاید به دلیل همین نقش ضعیف آیسسکو است که اسناد بالا دستی ابلاغ شده به کشورهای مختلف با ارزش‌ها و فرهنگ کشور‌ها بیگانه است و نه تنها مشکل را از آن‌ها رفع نکرده بلکه چالش‌هایی را نیز به وجود آورده است چنانکه در ایران شاهد این موضوع هستیم.

وزیرآموزش و پرورش خاطر نشان کرد: وجود دفتر آیسسکو در ایران برای ما امتیازی است نسبت به سایر کشور‌ها و این فرصتی است که سایر کشور‌ها از آن بی‌بهره هستند.

وی اظهارکرد: مساعدت سایر دستگاه‌های وابسته به آیسسکو می‌تواند به ارتقایی جایگاه آن در دیپلماسی کشورهای اسلامی منجر شود.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: ما باید از این حالت انفعالی در برابر مسائل که اتفاق می‌افتد خارج شویم و از ظرفیت آیسسکو بیشتر استفاده کنیم بنابراین امیدوارم کمیسیون ملی آیسسکو نقش خود را در ارتقای جایگاهش ایفا کند.

بطحایی خروج ایران و سایر کشورهای اسلامی را از حالت انفعالی، ضروری دانست و عنوان کرد: نتیجه انفعال، بخشنامه‌هایی است که از سوی برخی کشور‌ها به سایر کشور‌ها ابلاغ می‌شود که نه تنها مشکلی را در کشورهای مذکور حل نمی‌کند بلکه مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز