خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

امسال 2700 مشاور به دلیل کمبود آموزگار به مدارس ابتدایی رفتند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۹۱

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 720 هسته و مرکز مشاوره در آموزش و پرورش فعال هستند، گفت: 2700 مشاور امسال به دلیل کمبود آموزگار به مدارس ابتدایی رفتند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی در نشست بررسی مشاوره در آموزش و پرورش با بیان اینکه در سراسرکشور32 مرکز اصلی مشاوره دانش‌آموزی زیر مجموعه این اداره کل وجود دارد، اظهار داشت: تعدادی مرکز مشاوره خانواده هم زیر نظر انجمن اولیا و مربیان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: 720 هسته و مرکز مشاوره در آموزش و پرورش فعال هستند که شامل 250 مرکز مشاوره در سراسر کشور است.

وی با بیان این که 32 پژوهشگاه مشاوره با حضور اساتید روانشناسی و مشاوره داریم، افزود: 1700 نفر پرسنل مراکز مشاوره ما در سراسر کشور هستند که مدرک فوق لیسانس و دکتری دارند.

شکوهی با اشاره به فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس کشور، گفت: ما در مدارس متوسطه اول، 100 درصد پوشش را داریم و اگر بخواهیم بر اساس سند تحول همه مدارس را پوشش دهیم، نزدیک به 2 برابر این میزان نیاز به مشاور داریم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 2700 مشاور امسال به دلیل کمبود آموزگار به مدارس ابتدایی رفتند، اضافه کرد: از ابتدای امسال سیاست گذاری را بر ارائه خدمات مشورتی قرار داده‌ایم و در مقطع ابتدایی از رابطین مشاور استفاده کرده‌ایم که با مراکز و هسته‌های مشاور مرتبط هستند.

وی ادامه داد: از «همیار مشاور» در سطح مدارس متوسطه استفاده می‌کنیم که زیر نظر مشاور مدرسه فعالیت می‌کنند تا کمبود نسبت حضور مشاور و تعداد دانش‌آموزان را جبران کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز