خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری ۲۱۶ نفر از اراذل و اوباش/تعطیلی ۵۹ قهوه خانه

کد خبر : ۵۷۴۵۷۰

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۱۶ نفر از اراذل و اوباش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران در حاشیه طرح ارتقای امنیت و آرامش در تهران بزرگ و دستگیری اراذل، اوباش و مزاحمین محلات گفت: پنجمین مرحله عملیات دستگیری اراذل و اوباش و طرح ارتقای امنیت محلات تهران از روز گذشته توسط پلیس امنیت تهران بزرگ آغاز شده است.

او ادامه داد: با هماهنگی قضات و مقامات قضایی در سراسر تهران بزرگ مجوز ورود به ۱۳۷ مخفیگاه این افراد گرفته شد و ۲۱۶ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس دستگیر شدند. ۵۰ نفر از این افراد زیر ۲۰ سال بودند که آموزش‌های لازم به آ‌ن‌ها ارائه و با اخذ تعهد تحویل خانواده‌هایشان شدند.

این مقام عالی انتظامی همچنین تصریح کرد: ۵۹ قهوه‌خانه و پاتوق این افراد اعمال قانون و پلمپ شد و ۳۵۰ قبضه سلاح سرد شامل قمه، چاقو، دشنه و باتوم از آن‌ها کشف و ضبط شد. همچنین در این مرحله از عملیات ۶۳ موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شد که اراذل و اوباش با این موتورسیکلت‌ها اقدام به بروز رفتارهای ناشایست و نادرست در سطح شهر تهران و بخصوص در ساعات پایانی شب می‌کردند. همچنین مقادیر مختلفی مواد روانگردان، گاز اشک‌آور و تجهیزات پلیسی که برای خفت‌گیری و رفتارهای شرورانه و اوباش‌گرایانه استفاده می‌شد کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با اشاره به جرائم افراد دستگیر شده در پنجمین طرح دستگیری اراذل و اوباش گفت: ‌ جرائم این افراد شامل آتش زدن خودرو، لات‌بازی، عربده‌کشی، مزاحمت و اعمال خارج از عرف در محلات تهران بوده که پرونده قضایی این افراد تحویل مقامات قضایی خواهد شد. همچنین برخی از این افراد با ماشین منقش به آرم پلیس در نقاط شمال تهران مانور می‌دادند و اقدام به عرض اندام می‌کردند که در این عملیات دستگیر شدند.

او با بیان اینکه اراذل و اوباش دستگیر شده در این طرح تعدادی سطح یک و تعدادی نیز سطح دو هستند گفت: در این عملیات یک نفر که در فضای مجازی اقدام به رجز‌خوانی می‌کرده دستگیر شد. از جرایم یگر افراد دستگیر شده تخریب اموال عمومی، تیراندازی و چاقوکشی نیز بوده که در همین رابطه دو قبضه سلاح گرم از نوع کلت کمری که در زورگیری استفاده می‌شده کشف و ضبط شد.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به دستگیری گروهی که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویری مبنی بر تخریب اموال عمومی می‌کردند گفت: بعد از اطلاعات واصله و بررسی فیلم‌های موجود در فضای مجازی چهار نفر را که اقدام به آتش زدن درختان منطقه سعات آباد کرده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند اطلاعاتی که به پلیس در خصوص پاتوق‌های اراذل و اوباش می‌دهند محرمانه است، گفت: پلیس در این عملیات‌ها از بسیاری از همین اطلاعات مردمی استفاده کرده و مردم اطمینان داشته باشند نامی از آن‌ها برده نخواهد شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ درپاسخ به این سوال که آیا در شب وقوع زلزله در تهران گزارشی مبنی بر سرقت به پلیس ارائه شده است یا خیر گفت: در صورت حوادث غیرمترقبه مانند زلزله دستورالعملی برای پلیس وجود دارد که بر اساس آن همه نیروهای پلیس به محل فرماندهی خود احضار می‌شوند ما چهار قرارگاه ویژه در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه داریم که مسئولیت حفاظت از اموال و خود مردم را بر عهده دارند. یک قرارگاه نیز برای پلیس راهور است که وظیفه تسهیل عبور و مرور و روان کردن ترافیک را بر عهده دارند.

او ادا مه داد: در بروز حوادثی مانند زلزله مسئولیت برقراری امنیت، نظم و حفاظت از اموال مردم بر عهده پلیس است و پلیس به خوبی از عهده این وظیفه خود بر می‌آید متاسفانه در چهارشنبه شب گذشته و در هنگام وقوع زلزله تهران ما شاهد بی‌نظمی در مقابل پمپ‌های بنزین بودیم و در برخی موارد نیز برای تسهیل در عبور و مرور و رفت و آمد به دلیل عدم همکاری مردم با مشکل مواجه شدیم.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه مسئول برقراری انضباط عمومی و امنیت عمومی در بحران بر عهده پلیس است گفت: همه رده‌های پلیس از این دستورالعمل آگاه هستند و در مواقعی مانند زلزله نیروهای پلیس به صورت سیار و ثابت در سطح شهر حضور خواهند داشت. ما پس از زلزله چهارشنبه شب ایراد‌هایمان را بررسی کردیم و در حال تقویت نقاط قوتمان هستیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هنگام زلزله چهارشنبه شب هیچ گونه گزارشی مبنی بر سرقت منازل نداشتیم و حتی کاهش وقوع جرم و سرقت را شاهد بودیم.

او در خصوص دستگیری افرادی که در فضای مجازی پس از وقوع زلزله اقدام به انتشار شایعاتی در این باره می‌کردند گفت: بعد از حادثه زلزله بسیاری از افراد دانشمند شده و اظهارنظرهایی در این باره در فضای مجازی داشتند که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم شد. از صبح بعد از حادثه این افراد توسط پلیس فتا شناسایی و احضار شدند با تمام کسانی که در فضای مجازی اقدام به شایعه سازی و ایجاد تشویش اذهان عمومی می‌کنند مقابله خواهیم کرد و از مقامات و مسئولان نیز می‌خواهیم که در اظهارنظرشان دقت نظر داشته تا موجب تشویش اذهان عمومی نشوند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره طرح پیشنهادی معاونت حمل و نقل ترافیک در خصوص طرح ترافیک روزانه گفت: این طرح از طرف معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد داده شده است که در جلسات مختلفی با حضور شهردار تهران و شورای ترافیک مورد بررسی قرار دادیم این طرح باید کار‌شناسی شود و در حال حاضر نیز در ناجا در حال بررسی هستیم و نظراتمان را اعلام می‌کنیم.

این مقام عالی انتظامی در خصوص ایجاد ۱۸ مجتمع انتظامی در تهران گفت: ساخت این مجتمع‌ها جزو اولویت‌های ما است که البته باید در این زمینه از سوی سازمان‌های مختلف مانند فرمانداری استانداری و شهرداری به پلیس کمک شود و در این زمینه نیز جلساتی را برگزار کردیم و تصمیماتی در این باره اتخاذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز