خبرگزاری کار ایران

پورفتح‌الله خبر داد:

با کمبود فرآورده‌های خونی مواجه شدیم/فراخوان سازمان انتقال خون

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۲۰۸

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه برای دریافت خون فراخوان داده‌ایم، گفت: در روزهای اخیر ذخیره خون و فرآورده‌های خونی با کمبود مواجه شده است.

علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه طول عمر خون و فرآورده‌های خونی کوتاه است گفت: متاسفانه در بحران‌های فصلی و مقطعی از نظر ذخیره خونی با مشکل مواجه می‌شویم.

او ادامه داد: در روزهای اخیر نیز با توجه به شدت آلودگی در تهران و کلانشهرها مراجعه برای اهدای خون کاهش پیدا کرده از همین رو سازمان انتقال خون با اعلام فراخوانی از اهداکنندگان با سابقه درخواست کرده تا با مراجعه به مراکز انتقال خون ذخیره خون و فرآورده‌های خونی را به مشابه روزهای معمولی و سایر ایام سال برسانیم.

پورفتح‌الله با بیان اینکه نگران برخی تغییرات فصلی هستیم، خاطرنشان کرد: اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای هم نیفتد باتوجه به این ذخیره خونی با یک برف سنگین دچار مشکل خواهیم شد. تدوام کاهش آلودگی هوا در روزهای اخیر در تهران و کلانشهرها میزان ذخیره خون به حداقل ممکن رسیده است.

او با تاکید بر اینکه میزان ذخایر خونی وابسته به اهدا و مراجعه مکرر افراد است، ادامه داد: با توجه به این مسئله میزان خون و ذخایر خونی در تهران و کلانشهرها کاهش پیدا کرده و در تلاش هستیم تا میزان ذخیره را به حالت عادی برسانیم و بتوانیم پاسخگوی همه گروههای خونی در کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: ظرف هفته گذشته با کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون به دلیل آلودگی هوا بیشترین میزان کاهش را در ذخیره خونی داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز