خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ضرورتی برای خروج مردم از تهران نیست/ مشکل امنیتی در زلزله دیشب نداشتیم/درب مساجد در دقایق اولیه حادثه باید باز شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۱۷۳

معاون امنیتی استاندار تهران ضمن تاکید بر اینکه اصلا ضرورتی بر خروج مردم تهران از شهر وجود ندارد، گفت: ممکن است، استاندار از باب آلودگی هوا و تعطیلات پیش آمده موضوع خروج از تهران را مطرح کرده باشند، اما مطمئنا از باب ایمن سازی در قبال زلزله نیست، چون اگر این گونه باشد ما دو، سه گسل بزرگ داریم که شاید لازم باشد که همه ما به خاطر آن از تهران خارج شویم و دیگر هم به اینجا برنگردیم.

محسن نصر همدانی؛ معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که استاندار تهران در اظهاراتی عنوان کرده است که مردم در صورت امکان برای امنیت بیشتر از تهران خارج شوند، در حال حاضر ضرورت خروج مردم از تهران احساس شده است، گفت: بعید است که لفظ استاندار به گونه‌ای باشد که به مردم توصیه کنند؛ از تهران خارج شوند. به نظرم می‌رسد که ممکن است؛ ایشان در لفظ اشتباه کرده باشند و من از دیشب تا ساعت یک امروز با ایشان بودم و چنین موضوعی را از ایشان نشنیدم.

وی افزود: خیلی عجیب است که ایشان چنین چیزی را مطرح کرده باشند. اولا خطر اصلی زلزله بنا بر ادعای افراد صاحبنظر و کارشناس در حوزه زلزله‌نگاری، برطرف شده است؛ چرا که ادعا کردند که زلزله ۵.۲ ریشتری شب گذشته حداکثر توان گسل بوده و نمی‌تواند یک پیش لرزه محسوب شود.

همدانی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون شاهد ۱۳ پس لرزه بوده‌ایم، افزود: بنا بر عادت زمین گفته می شود در حال حاضر دیگر بزرگتر از زلزله ۵.۲ ریشتری تا ۷۰، ۸۰ درصد رخ نخواهد داد. بنابراین بعید است که بپذیریم استاندار مردم را ترغیب کند که از شهر خارج شوند، در حالی که اصل خطر عبور کرده است.

معاون امنیتی استاندار تهران ضمن تاکید بر اینکه اصلا ضرورتی بر خروج مردم تهران از شهر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ممکن است استاندار از باب آلودگی هوا و تعطیلات پیش آمده موضوع خروج از تهران را مطرح کرده باشند اما مطمئنا از باب ایمن سازی در قبال زلزله نیست چون اگر این گونه باشد ما دو، سه گسل بزرگ داریم که شاید لازم باشد که همه ما به خاطر آن از تهران خارج شویم و دیگر هم به اینجا برنگردیم.

وی واکنش شب گذشته مردم در مواجهه با زلزله را بسیار خوب و جالب توصیف کرد و گفت: شاید به دلیل نزدیکی زمانی به وقوع زلزله کرمانشاه مردم هشیارانه‌تر عمل کردند و خیلی زود از سرپناه‌شان که ممکن بود ناامن باشد همان دقایق اولیه خارج شدند و پذیرفتند که می‌توانند یک شب در ماشین و یا پارک‌ها زندگی کنند حتی برای تهیه بنزین کاملا اتفاقی و جمعی صف تشکیل دادند و شاهد بودیم چند ساعت بعد اوضاع به حالت طبیعی بازگشت.

همدانی با اشاره به آمادگی دستگاه ها در هنگام بحران، گفت:  شب گذشته نیروی انتظامی بسیار خوب عمل کرد، سوخت به صورت عادی در چنین زمان‌هایی پنج میلیون لیتر به جایگاه‌ها تزریق می‌شود در صورتی که شب گذشته ۱۰ میلیون لیتر تزریق شد. آتش نشانی و هلال احمر کاملا آماده بودند، وزارت ورزش از اینکه درب همه ورزشگاه‌ها را از جمله ورزشگاه آزادی به روی همه باز کرد بسیار خوب عمل کرد، بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها فعال شدند اما در این زمینه یک ضعف داشتیم که باید با سازمان تبلیغات اسلامی صحبت کنیم که در دقایق اولیه مساجد به روی مردم باز شود.

معاون امنیتی استاندار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده از مدارس را در دستور کار گذاشته‌ایم، گفت: اگر چه ممکن است برخی مدارس استحکام لازم را نداشته باشند، اما می‌توان از حیاط و سرویس بهداشتی آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته ما اصلا مشکل امنیتی در تهران نداشتیم و نیروی انتظامی بسیار خوب عمل کرد، اظهار داشت: نظارت و فرماندهی میدانی در هر سه حوزه فرماندهی تهران، فرماندهی شرق و فرماندهی غرب به خوبی صورت گرفت درصد آمادگی ما نسبت به سه یا پنج سال گذشته چند پله جلو افتاده‌ بود و شرایط بهتری داریم صدا و سیما نیز در شب گذشته بسیار عمل خوب کرد.

گفتنی است؛ استاندار تهران در بخشی از صحبت های خود که دقایقی پیش منتشر شد، عنوان کرده است که از الان تا زمانی که به شرایط عادی باز گردیم، شرایط اضطرار است. مردم در صورت امکان برای امنیت بیش‌تر از تهران خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز