خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت:

400 مصدوم بستری زلزله کرمانشاه خدمات حمایتی روانی دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۴۳

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات حمایتی روانی به 400 مصدوم بستری از زلزله غرب کشور که در استان های تهران، البرز، همدان و کرمانشاه بستری هستند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اسدی معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: در راستای ارائه خدمات روانی به آسیب دیدگان زلزله در غرب کشور، مدیرکل دفتر و روسای ادارات برای ارزیابی سطح آسیب‌های روانی و هماهنگی‌های لازم بازدیدی از منطقه داشتند.

وی افزود: تشکیل کمیته استانی حمایت‌های روانی در کرمانشاه با حضور دستگاه‌های استان، ارائه خدمات حمایت‌های روانی برای بیش از 400 مصدوم بستری در بیمارستان‌های استان تهران، البرز، همدان و کرمانشاه توسط 30 تیم حمایت‌های روانی (60 روانشناس)، اعزام 12 تیم‌های روانشناس از کردستان، همدان، شیراز به مناطق و اعزام 8 تیم روانشناس از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به سرپل ذهاب بخشی از خدمات ارائه شده به این عزیزان بوده است.

وی ادامه داد: استقرار 4 تیم سلامت روان در منطقه جوانرود، اعزام 5 تیم روانشناس به ثلاث باباخانی، اعزام یک تیم به قصرشیرین یک تیم به اسلام آباد غرب، غربالگری حدود 14570 نفر از جمعیت آسیب دیده، ارائه خدمات سلامت روان برای تعداد 1584 نفر از افرادی که علایم استرس حاد داشتند، تشکیل کمیته ملی برنامه راهبرد اقدام حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا با همکاری (وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، هلال احمر،سازمان نظام روانشناسی، انجمن علمی روان پزشکان، آموزش و پرورش، انجمن علمی روانشناسان بالینی، انجمن روانشناسان ایران، خانه روانشناسان ) نیز در همین راستا انجام شده است.

اسدی از برگزاری 3 کارگاه آموزش تخصصی حمایت‌های روانی اجتماعی برای روانپزشکان و روانشناسان در کرمانشاه و تهران خبر داد و گفت: بیش از 30 روانشناس عضو انجمن روانشناسی ایران برای اعزام به منطقه کرمانشاه آموزش دیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز