خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

"کاروانسرای خانات" به بارانداز کالا تبدیل شده‌است!

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۵۰

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: کاروانسرای خانات از معدود کاروانسراهای زیبای شهر تهران است، اما متاسفانه در حال حاضر تبدیل به بارانداز کالا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خلیل‌آبادی؛ عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: کاروانسرای خانات در چهارراه مولوی با مساحت حدود 10 هزار متر مربع در سال 1261 هجری شمسی احداث شده است. این بنای تاریخی که با الهام از معماری باغ‌های ایرانی شکل گرفته در تاریخ 1382 به عنوان یکی از آثار ملی با شماره 10418 ثبت شده است.

وی افزود: متاسفانه نحوه بهره‌برداری از این کاروانسرا و تبدیل آن به بارانداز کالا و حجره‌های پر رفت و آمد آلودگی‌های بصری و صوتی فراوانی ایجاد کرده است.

خلیل‌آبادی گفت: با وجود نامه نگاری‌های صورت گرفته با شهرداری منطقه 12 تاکنون هیچ اقدام مثبتی در این زمینه حاصل نشده است. با عنایت به اینکه این کاروانسرا ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر به عنوان مهمانسرای سنتی، رستوران و یا حتی بازارچه فروش محصولات اقوام برای گردشگران را دارا است از متولیان خواستاریم که جهت پیگیری و رسیدگی به این بنای ارزشمند تاریخی اقدامات لازم را صورت دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز