خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

قیمت تمام‌شده اکثریت پروژه‌ها در شهرداری دو برابر بیشتر از بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۰۹

عضو شورای شهر تهران گفت: قیمت تمام‌شده اکثریت پروژه‌ها در شهرداری دو تا دو و نیم برابر بیشتر از بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1397 شهرداری تهران توسط حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه قرائت شد و به علت کثرت پیشنهادات این طرح دوباره به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت.

حسن رسولی عضو شورای شهر در تشریح این طرح به بخش‌های اساسی آن اشاره کرد و گفت:  بدنبال کاهش هزینه‌ها و کاهش کمک‌های شهرداری در حوزه‌هایی هستیم که خارج از وظیفه شهرداری است. صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

او ادامه داد: قیمت تمام‌شده اکثریت پروژه‌ها در شهرداری دو تا دو و نیم برابر بیشتر از بخش خصوصی است در نتیجه باید به اقتصاد پروژه‌ها بیشتر توجه کرد. همچنین هر نوع افزایش بدهی‌های جدید توسط شهرداری ممنوع است و شهرداری مکلف شده درآمد خود را در محل هزینه کند.

رسولی با تاکید بر اینکه مدیریت عملکرد و توجه ویژه به حسابرسی از ویژگی‌های اساسی این طرح است، ادامه داد: به علت اهمیت حسابرسی کمیسیون کارگروه خاصی را برای آن در نظر گرفته است و توجه ویژه به استقرار نظام جامع یکپارچه برنامه‌ریزی در این طرح شده است.

او با اشاره به معضل نیروهای مازاد در شهرداری افزود: در حال حاضر 64 هزار و 300 نفر در شهرداری استخدام‌اند جدا از این تعداد 130 هزار فیش حقوقی صادر می‌شود و جالب است که در شهرداری فقط 1400 نگهبان وجود دارد که در همین راستا در این طرح حکم داده‌ایم که از هرگونه به‌کارگیری و تبدیل وضعیت نیروی انسانی خودداری شود و پروژه‌های جدید فقط بعد از تامین منابع تعریف شوند و شهرداری مکلف است حداکثر تا پایان دی‌ماه لایحه بودجه را به شورا ارائه دهد.

در ادامه احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با اشاره به اینکه در این طرح بررسی مسائل اجتماعی و موضوع جوانان معفول مانده است پیشنهاد داد: ویژگی بارز شورای ما تحرک زنان و جوانان است و این امر باید در خط‌مشی‌های اساسی شورا نیز دیده شود. همچنین پیشنهاد می‌کنم به جای حمل و نقل عمومی به ویژه مترو بر روی حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط ریلی تاکید شود.

در ادامه میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داد که درآمدهای پایدار از 25 درصد به 40 درصد افزایش یابد. با افزایش تعداد پیشنهادات و تذکر آیین‌نامه‌ای حبیب‌زاده مبنی بر اینکه با توجه به تصویب کلیات طرح در جلسات گذشته فقط باید پیشنهادات کتبی ارسال شود محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران بازگشت طرح را به کمیسیون مربوطه به رای گذاشت و طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز