خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

حضور رئیس و برخی اعضای شورای شهر در مراسم اربعین

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۰۹

رئیس شورای شهر تهران گفت: روشنگری و آگاهی بخشی به مردم، دفاع از حقوق مظلومان در برابر سلطه ظالمان، مراقبت از حقوق عمومی از دستبرد ناعهدی که بر مسند قدرت قرار گرفته‌اند و ارائه تصویری صحیح از اسلام به جامعه مهمترین عناصر حرکت اباعبدالله حسین در کربلا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران، ری، تجریش در بیستمین جلسه علنی شورای شهر بیان داشت: مراسم اربعین حسینی برای ما فرصت بی‌نظیر و بزرگی است که روایت صحیح و دقیقی از پیام عاشورا پس از 14 قرن به جهان ارائه کنیم و در صورتی که از پس این رسالت مهم برآییم شرط شیعه و محب اهل بیت بودن را به جا آورده‌ایم.

وی افزود: زیارت اربعین تنها بخش حماسی و احساسی آن نیست در زیارت اربعین که قرائت آن یکی از نشانه‌های مومن شمرده می‌شود عبارت مهمی وجود دارد که فلسفه حماسه حسینی را بیان می‌کند. در این عبارت تصریح شده است که سالار شهیدان خون قلبش را برای رهایی امت از جهالت و گمراهی اهدا کردند.

هاشمی در ادامه گفت: مردم ایران اسلامی که سرسلسله دوستداران اهل بیت هستند در پیاده‌روی اربعین و بزرگداشت حماسه حسینی با شور بی‌نظیری شرکت می‌کنند و نقش پررنگی در رقم زدن این تصویر شگفت‌انگیز اجتماع انسانی دارد.

هاشمی در ادامه گفت: مدیریت شهری تهران در سال‌های اخیر افتخار داشته است که سهم کوچکی  در این مرکز بزرگ داشته باشد و امسال نیز این حرکت با همراهی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار محترم ادامه خواهد یافت. البته این حضور نباید به معنای خارج کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش خود تلقی شود.

رئیس شورای شهر تهران، ری، تجریش در ادامه گفت: اینجانب همراه برخی از همکاران شورای شهر و شهردار محترم توفیق حضور در این مراسم معنوی را خواهیم یافت و از نزدیک فرآیند خدمت‌رسانی به زائران حسینی را پیگیری می‌کنیم تا مراسم اربعین امسال همچون گذشته با معنویت و آرامش برگزار شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: لازم می‌دانم از تلاش‌های دولت و مردم عراق به ویژه مسوولین کربلا و نجف که بار اصلی برگزاری این مراسم بر دوش آنها قرار دارد و مرجعیت عالی‌قدر شیعه به‌خصوص آیت‌الله العظمی سیستانی قدردانی نمایم و از همکاران قدوم شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های اجرایی که در انتقال و خدمت‌رسانی به زائران اربعین تلاشی چشمگیر انجام می‌دهند تقدیر کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز