خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به درد مشترکِ "ورشکستگی آب" برسیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۲۰

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما نیاز داریم در همه دستگاهها به یک روایت مشترکی از درد آب در کشور که در حقیقت ورشکستگی آب است؛ برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاوه مدنی با حضور در خبرگزاری ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: هدف و تلاش ما در این معاونت افزایش دانش عمومی است، افزایش سطح تخصصی در سازمان و افزایش مشارکت مردمی و مسئولیت پذیری اجتماعی است.

او ادامه داد: سرمایه اجتماعی کشور در زمینه محیط زیست باید تقویت شود و امیدوارم بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

 معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: مسائل محیط زیستی می تواند بین کشورهای مختلف اتحاد ایجاد کند چراکه معضلات محیط زیستی آنقدر جدی هستند که می توان با دیگر کشورها برای حل معضلات آن به تفاهم رسید.

مدنی تاکید کرد: امیدوارم در جهت منافع ملی اقدامات بین المللی خوبی داشته باشیم و بتوانیم کمکهای مالی دریافت کنیم یا در تعامل با دنیا از اشتباهات آنها درس گرفته و از تجربیات خوب آنها استفاده کنیم.

او تصریح کرد: محیط زیست مرز سیاسی نمی شناسد و این بسیار مهم است که در فضای پسابرجام ما ارتباطات مان را تقویت کنیم و از این ارتباطات در بخش محیط زیست استفاده کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این سوال که بزرگترین مشکل ما به گفته رییس سازمان حفاظت از محیط زیست آب است به نظر شما بهترین راهکار برای مقابله با این مشکل چیست؟ تاکید کرد: کاهش مصرف تنها راه مقابله با این مشکل است ما باید میزان هدر رفت را به شدت کاهش دهیم چرا که میزان هدر رفت آب در بخشهای مختلف کشور از جمله شرب، صنعت و ... بسیار زیاد است.  

مدنی خاطر نشان کرد: ما بجای اینکه به دنبال چاره‌ای برای جلوگیری از هدر رفت آب باشیم به دنبال منابع آب جدید هستیم در حالی که به راحتی می توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد به طور مثال می توانیم مصارف در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی را کاهش داد اما متاسفانه نگرش ما کاهش مصرف آب نیست.

او با تاکید بر اینکه ما به تغییر نگرش نیاز داریم گفت: ما نیاز داریم در همه دستگاهها به یک روایت مشترکی از درد آب در کشور که در حقیقت ورشکستگی آب است برسیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: خوشبختانه وزیر نیرو که به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته اند این مشکل را به خوبی درک کرده اند و بر کاهش مصرف آب و اولویت های محیط زیستی برنامه هایشان تاکید دارند با دیگر دستگاهها نیز باید این درد مشترک ایجاد شود و وزارت جهاد و کشاورزی و دیگر متولیان امر در بخشهای مختلف از جمله صنایع باید با ما همراه شوند اما متاسفانه خیلی از ریشه های مشکلات آب و محیط زیستی بیرون از حوزه آب و محیط زیست است و باید در بیرون از این حوزه به دنبال حل آن باشیم.

مدنی در ادامه در واکنش به اینکه شایعاتی مبنی بر دو تابعیتی بودن شما وجود دارد، گفت: من دو تابعیتی نیستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز