خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تمهیدات سازمان حفاظت محیط‌زیست برای رفع آلودگی دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۴۰۱

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز در غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروین فرشچی با اشاره به معضل آلودگی در دریای خزر گفت: برای آنکه بتوانیم در بحث پسماندهای جامد در دریای خزر اقداماتی صورت دهیم بیشتر از همه باید روی فرهنگ سازی کار کرده و اقدامات موثری در راستای بازیافت زباله انجام دهیم و طبیعتا برای امر بازیافت نیاز به سرمایه گذاری داریم و این سرمایه گذاری می تواند داخلی یا خارجی باشد.

او با اشاره به اظهارات عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در صحن شورای شهر تهران درباره حل معضل پسماند گفت: من از بودجه ای که برای حل معضل پسماند در اختیار رئیس سازمان قرار گرفته است و اینکه چقدر از این بودجه سهم دریای خزر خواهد بود اطلاع دقیقی ندارم، اما هم در برنامه پنجم توسعه و هم برنامه ششم توسعه همواره اولویت با سواحل شمال بوده است و من مطمئن هستم با توجه به این اولویت بندی بی شک بودجه مناسبی برای دریای خزر اختصاص خواهد یافت.

معاون محیط زیست دریایی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری ها در شمال کشور مراکز دپوی زباله را در فاصله نزدیک با دریا احداث می کنند، در حالی که دریای خزر از شیرابه حاصل از این دپوهای زباله آلوده می شود،‌ ادامه داد: این امر هم به فرهنگسازی مربوط می شود و کار شهرداری به تنهایی نیست بیشتر معضل امروز ما این است که ما بیست میلیون جمعیت بازدید کننده از استان های شمالی کشور داریم و این بیست میلیون گردشگران هیچ اهمیتی نمی دهند که چه اتفاقی برای زباله هایشان می افتد. گردشگران باید فرض کنند که شمال هم همچون محل زندگی خودشان است و باید در حفظ آن کوشا باشند و مساله زباله و پسماندهای جامد یک موضوع فرهنگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز