خبرگزاری کار ایران

سالار آملی در کارگروه پروژه‌های تحقیقاتی مشترک ایران و آلمان خبر داد؛

تصویب ۲۴۳ پروژه مشترک تحقیقاتی میان دانشگاه‌های ایران و۷ کشور جهان

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۶۵

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۳طرح مطالعاتی مشترک میان دانشمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌هایی از کشورهای استرالیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی تصویب و مورد تایید طرفین قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، حسین سالار آملی روز چهارشنبه در کارگروه مشترک ایران و فدرال آلمان در زمینه «فعالیت‌های علمی، پژوهشی با اعتبار مشترک» که در محل وزارت علوم برگزارشد، گفت: انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های خارجی گام مهمی در بین‌المللی شدن دانشگاه‌های کشور است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست پیدا کردن حامیان مالی پروژهای مشترک بین دانشگاه‌های ایران و آلمان است که این اقدام به تقویت همکاری‌های علمی دو کشور کمک شایانی می‌کند.

وی تاکید کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت علوم است و یکی از محورهای بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، داشتن پروژه‌های تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

سالار آملی به پروژه مشترک جندی شاپور بین دانشگاه‌های ایران و فرانسه اشاره کرد که زمینه حمایت از تحقیقات مشترک بین محققان و اعضای هیات علمی ایران و فرانسه را مهیا کرده است و سالانه ۱۵ پروژه تحت عنوان این برنامه تحقیقاتی مشترک تعریف می‌شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: ایران برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی، کشورهایی را با عنوان کشورهای هدف انتخاب کرده است که در قاره اروپا کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه از کشورهای هدف هستند و آلمان در این میان اهمیت خاصی دارد.

در ادامه این نشست،؛ نمایندگان وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان و بنیادهای تحقیقاتی آن کشور با شرکت کنندگان حاضر در جلسه؛ با هدف دستیابی به یک درک مشترک برای توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه تامین اعتبارات پژوهشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این‌ کارگاه، در چارچوب بیانیه امضا شده بین وزارت خانه های ایزان و آلمان، در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ (شهریور ماه ۱۳۹۵) در تهران و نیز اولین نشست کمیته مشترک علوم و فناوری میان دو کشور در ماه مه ۲۰۱۷ (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) در بن تشکیل شده است. تا شرکت کنندگان در این کارگاه؛ به درک بهتری از مسئولیت ها و مشترکات علمی خود در قبال همکاری های آتی دست یابند و از تفاوت های موجود میان نظام اعتبارات و سرمایه گذاری برای اجرای پروژه‌های پژوهشی دو کشور مطلع شوند.

این کارگاه همچنین فرصتی برای بحث و مناظره مشترک میان اعضای شرکت کننده در ارتباط با موازین و مقررات مرتبط با اعتبارات مشترک و نحوه اجرای آن با سایر کشورها را نیز فراهم می کند.

کارگاه یک روزه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در زمینه تامین اعتبار مشترک برای اجرای پروژه های پژوهشی در دو بخش سیاست گذاری و بخش فنی و تخصصی برگزار می شود.

قرار است بخش دوم این کارگاه که به مباحث فنی و تخصصی نحوه تامین اعتبارات پژوهشی در دو کشور می پردازد عصر چهارشنبه (امروز) در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز