خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

بسیاری از خیریه‌ها املاک شهرداری را پس ندادند

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۰۲۳

رئیس شورای پنجم شهر تهران گفت: بسیاری از موسسات فرهنگی و خیریه‌ها که از شهرداری زمین و املاک دریافت کردند، با اتمام فعالیت‌شان املاک را پس ندادند و شورای شهر می‌تواند به صورت ویژه در مورد واگذاری املاک به صورت رایگان وارد شود.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در توضیح این طرح گفت: در زمانی که قانون کمک شهرداری‌ها به مراکز آموزشی و فرهنگی و ... تصویب شد، امکانات شهرداری به این اندازه توسعه پیدا نکرده بود و با توسعه امکانات شهرداری‌ها، واگذاری‌ها نیز به شدت افزایش پیدا کرد و این واگذاری‌ها به صورت مجانی و بعضا با ترک تشریفات واگذار می‌شد.

وی ادامه داد: این طرح تاکید بر اموالی دارد که مجانی و یا با کمترین دریافتی واگذار می‌شوند، چرا که بسیاری از این واگذاری‌ها به موسسات و افرادی شده که دیگر فعالیت فرهنگی و خیریه انجام نمی‌دهند و املاک را نیز بر نمی‌گردانند و حتی این املاک تخلیه شده و از آن استفاده نمی‌شود، اما به شهرداری هم پس نمی‌دهند.

رئیس شورای پنجم شهر تهران گفت: به طور مثال کسانی در حوزه کودکان کار و کارتن خواب‌ها فعالیت می‌کردند، اما دیگر این امور را انجام نمی‌دهند وقتی به آنها اعلام می‌کنیم چرا این واگذاری انجام شده، می‌گویند متعلق به ۱۴ سال قبل بوده و بنابراین باید به سمت ساماندهی واگذاری‌ها برویم، اما بررسی تمام واگذاری‌ها در شورای شهر هم امکان پذیر نیست. زیرا پرونده‌های واگذاری بسیار زیاد است.

هاشمی در ادامه خطاب به اعضای شورای شهر، گفت: نمی‌توان واگذاری هر املاکی را در شورای شهر بررسی کرد؛ چرا که از این به بعد در شورای شهر با حجم نامه‌هایی مواجه می‌شویم که از شورا می‌خواهند.

وی افزود: پیشنهاد من این است که شورای شهر به صورت ویژه در مورد واگذاری املاک به صورت رایگان وارد شود و نباید شورا در کلیات امور وارد شود، چرا که کار شهرداری می‌خوابد، مگر آنکه شما خواهان خواباندن کار شهرداری باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز