خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

وظیفه تحقق وعده‌های انتخاباتی روحانی بر عهده ماست

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۰۳

جلسه شورای اداری استان تهران به ریاست مقیمی استاندار جدید تهران و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین مقیمی در ابتدای جلسه از تلاش های سید حسین هاشمی استاندار سابق قدردانی کرده و گفت: به عنوان شهروند تهرانی از زحمات و سعه صدر آقای هاشمی تشکر می‌کنم. ایشان در حوزه کاری خود تصمیمات مهم و تاثیر گذاری داشتند.

وی خطاب به مدیران تهران خدمت به مردم را شکر نعمت دانست و با تاکید بر اهمیت شورای اداری استان  گفت: این شورا در اجرای برنامه‌های دولت نقش بسیار بالایی دارد و باید به حضور در آن به صورت فرصت نگاه کنیم‌.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اسناد بالادستی سند چشم انداز بیست ساله است، گفت: علاوه براین وظایف ذاتی، مسئولیت اجرای  قول و قرارهای رئیس جمهور پیش از انتخابات نیز به عهده ماست‌. شاید برخی خارج از برنامه باشد اما مردم بر اساس وعده های آقای روحانی رای دادند و وظیفه ما اجرای این وعده هاست. ما باید پاسخگوی عدم تعهد به وعده ها باشیم و از قول و قرارهای آقای رئیس جمهور دفاع کنیم.

او با تاکید بر اینکه می توان از درد و دل‌های مردم در اتوبوس و تاکسی به مشکلات آن‌ها وی برد افزود: ما دولت هستیم و باید در چارچوب برنامه و سند چشم انداز عمل کنیم اما بدانید اگر کسی را در اتوبوس دیدید که به دولت بدو بیراه می‌گوید، منظورش ما هستیم. من تا وقتی در استانداری تهران هستم مسئولیت تمام شکایات مردم را به عهده می‌گیرم.

مقیمی با تاکید بر اینکه وظیفه ما شناخت مشکلات مردم است ادامه داد: باید درد مردم را احساس کنیم، در آن زمان است که شناخت و دستورات ما مبنی بر شناخت از جامعه است.

او ادامه داد: دغدغه اول ما مباحث معیشتی است و بحث اشتغالزایی برای مردم شعار اول ماست. بر اساس برنامه ششم توسعه باید به سالی ۸ درصد رشد اقتصادی دست پیدا کنیم. در این میان بهره‌وری سهم ۲/۵ درصدی دارد و افزایش آن بر عهده ماست. اگر بهره‌وری در ادارات پایین است یعنی ما کار خود را درست انجام ندادیم و باید قدرت پذیرش آن را داشته باشیم.

استاندار تهران افزود: براساس برنامه ششم باید ۹۵۰ هزار شغل جدید ایجاد شود و سهم استان تهران با توجه به جمعیتش چیزی حدود ۱۸۰ هزار فرصت شغلی است. که باید تا پایان برنامه ششم محقق شود.

مقیمی در ادامه به برنامه های استانداری تا پایان مهر تاکید کرد و گفت: تا پایان مهر ماه باید معاونت اقتصادی استانداری به همراه بقیه دستگاه های ذی ربط لیستی از واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و راکد، آخرین وضعیت طرحهای تعطیل و نیمه تعطیل با میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی را تهیه و با تحلیل به ما ارایه دهند. همچنین سهم اشتغال هر شهرستان هم باید مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز