خبرگزاری کار ایران

وزیرآموزش و پرورش:

با اجرای سند تحول بنیادین، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۵۴

وزیرآموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنیادین کاملا پیاده و مستقر شود بسیاری از مشکلات و تنگناهای آموزش و پرورش را بر طرف می کند.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهارکرد: بخش بزرگی از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به این خاطر است که نتوانسته ایم مفاد سند تحول را پیاده و اجرایی کنیم.

وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر این که تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بعد شکل می گیرد، گفت: یک بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی که بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و بخش دیگر تحول نیز که ناظر بر اصلاح روش هاست، به این شکل خواهد بود که بتوانیم روش اداره آموزش و پرورش را تغییردهیم.

بطحایی با بیان این که مدرسه باید کانون فرهنگی و تربیتی باشد، خاطرنشان کرد: مدرسه کانون و محور اساسی تعلیم و تربیت است و امکانات بیرون آموزش و پرورش باید مکمل و عامل جنبی و تکمیلی این موضوع باشد درحالی که امروز برعکس شده است و این مساله باید تصحیح شود.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آغاز این جلسه با تبریک انتخاب جناب آقای دکتر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زیر نظام مدیریت و راهبری از اصلی ترین و محوری ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین است و به نوعی به همه ابعاد و بخش های مرتبط با سند تنه می زند و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با همه آنها دارد. به این خاطر باید آن را بسیار جدی و مجکم گرفت.

وی تصریح کرد: سعی شده است که در تدوین و تولید زیر نظام ها، انسجام، درهم تنیدگی و امانتداری به اصول و مبانی سند حفظ  و تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز