خبرگزاری کار ایران

سالاری:

کمیته‌ای برای جمع‌بندی گزارش‌های پلاسکو تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۵۹۳

عضو شورای شهر تهران ری و تجریش با اشاره به تعدد گزارش‌های موجود درباره حادثه پلاسکو خواستار تشکیل کمیته‌ای به منظور جمع بندی نتایج گزارشهای دستگاه های مختلف در مورد این حادثه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سالاری؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و شمیرانات در چهارمین جلسه علنی شورای شهر در خصوص الزام مالکین ساختمان‌های قدیمی به مقاوم‌سازی مطابق مقررات جدید گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان بالاترین مرجع در حوزه شهرسازی و معماری بعد از حادثه پلاسکو مصوبه ای را تصویب و به تمام شهرداری های کشور از جمله تهران ابلاغ کرد و رییس وقت شورای شهر آن را به کمیسیون ها ارجاع دادند و نهایتا در راستای این مصوبه همکاران ما در شورا طرحی را تدوین کردند که بررسی آن در دستور کار شورای پنجم است.

وی در ادامه با اشاره به نطق پیش از دستور حبیب ‌زاده در رابطه با ضرروت مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به مشکلات اجرای این  مبحث اشاره کرد و افزود: این مبحث در دوره وزارت دکتر آخوندی ابلاغ شده است٬ اما  این ابلاغ صرفا در سطح قانون بوده است٬ در همین راستا باید  آیین نامه های اجرایی برای آن تدوین شود. این مسئله  صرفا مربوط به حوزه شهرسازی نیست و وزارت های کار، راه و شهرسازی، کشور و سایر سازمان ها و نهادها در این زمینه مسئولیت دارند و می بایست آیین نامه های آن تدوین شود و مسئولیت هرکدام از سازمان ها و نهاد ها دقیقا مشخص شود.

سالاری همچنین با اشاره به گزارش های مختلف ارائه شده از حادثه پلاسکو افزود: در هرکدام از این گزارش ها یکسری از سازمان ها و نهادها مسئول شناخته شده اند اما اینکه هرکدام در چه حوزه ای مسئولیت داشته اند نامشخص است لذا لازم است  به عنوان پارلمان شهری تهران و بعنوان محور کمیته ای مشترک از کمیسیون های مرتبط تشکیل دهیم تا نتایج کلیه گزارشات ارائه شده را  جمع بندی  و در نهایت به منظور رفع دغدغه های موجود طرحی را تدوین کنیم.

 سالاری با اشاره به اینکه عدول از مقررات شهرسازی و طرح تفصیلی کماکان در معاونت‌های شهرسازی رخ می‌دهد٬گفت: با توجه به گسترش تخلفات شهرسازی در فرایند گذار، شهردار تهران دستورات لازم را برای جلوگیری از وقوع تخلفات شهرسازی در مناطق ۲۲ گانه صادر کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در سخنان پیش از دستور خود گفت: متاسفانه در این فرایند گذار شاهد تخلفات گسترده ای در شهرسازی مناطق از جمله انحراف از مفاد طرح تفصیلی شهر تهران و عدول از مقررات شهرسازی و معماری ملاک عمل هستیم.

وی ادامه داد: همچنان در شوراهای معماری و حوزه شهرسازی مناطق  تخلفاتی از قبیل تغییرکاربری و‌‌... در حال انجام است و حتی شنیدیم یکسری کمیته های درآمدی در نواحی شکل گرفته که با استفاده از قرار دادن نیوجرسی مقابل ساختمان هایی که تخلف دارند اقدام به درآمدزایی می کنند و این روندی بود که ما همواره در شورای چهارم با آن مخالف بودیم.

سالاری در پایان گفت:تعدادی از این تخلفات را نیز ما در کمیسیون احصاء کردیم که در اختیار هیات رییسه و اعضا شورا قرار دادیم. لذا از شهردار تهران تقاضا دارم دستورات لازم را به مناطق ۲۲ گانه برای جلوگیری از تخلفات شهرسازی مناطق صادر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز