خبرگزاری کار ایران

سالاری:

شورای پنجم تغییر نام فلکه‌های اول تا سوم تهرانپارس را ملغی خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۰۸۷

محمد سالاری در اعتراض به عملکرد کمیته نامگذاری شورای شهر تهران گفت: در اولین جلسه شورای پنجم تغییر نام فلکه های منطقه تهرانپارس را ملغی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در سیصدو شصت و نهمین جلسه شورای شهر در انتقاد به تغییر نام میدان اطلاعات و خیابان شورا واقع در منطقه 13 شهرداری تهران، گفت: فلکه اطلاعات و خیابان شورا هویت این محله هستند و مردم تهران سال‌هاست  این محلات را به همین اسامی فعلی می‌شناسند و نمی‌دانم تغییر نام آن‌ها چه ضرورتی دارد. به‌شدت مخالف تغییر نام میدان اطلاعات و خیابان شورا در منطقه 13 هستم.

وی همچنین  در اعتراض به اقدامات کمیته نامگذاری شورا در تغییر نام فلکه های اول تا چهارم تهرانپارس ادامه داد: در جلسه‌ای تغییر نام این میادین بعد از بحث و تبادل نظر و مخالفت بنده و تعدادی از اعضاء همچون آقای شجاع‌ پوریان مقرر شد این تغییر نام‌ها مسکوت بماند و رییس شورا نیز آن را تایید کرد. اما به‌صورت ناگهانی متوجه شدیم که این تغییر اسامی ابلاغ شده است ، من نیز طی یک نامه مکتوب به رییس شورا نوشتم تا مغایرت این ابلاغ با آنچه در صحن مطرح شد احصاء شده و اجرای مصوبه متوقف گرددکه متاسفانه به آن توجهی نشد.

سالاری افزود:شهروندان منطقه تهرانپارس به تغییر نام این میادین معترضند و ما در اولین نامگذاری شورای پنجم این تغییرات را ملغی خواهیم کرد

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به فلسفه وجودی کمیته نامگذاری گفت: اصلا به چه دلیل باید اسامی میادین و معابر ی که طی سال‌ها جا افتاده است را تغییر دهیم ، مگر هدف نامگذاری معابر و میادین کمک به مردم برای مسیر یابی سهل‌تر نیست و به عنوان هویت محلات و مناطق محسوب می‌شوند . پس چرا با تغییر مستمراسامی، آن‌ها را دچار سردرگمی می‌کنید ؟!

وی در پایان بر لزوم گرامیداشت نام شهدای گرانقدر با ثبت اسامی  آنان بر معابر و میادین تاکید کرد و گفت : کمیته نامگذاری باید بجای تغییرات مستمر اسامی خیابان ها و میادین، تعیین نام برای معابر و خیابان های بی نام و یا تغییر نام معابر دارای اسامی بی هویت را در اولویت کار خود قرار دهد.

مجتبی شاکری، رئیس کمیته نامگذاری نیز در واکنش به اظهارات سالاری گفت: تغییر نام فلکه اول و سوم در شورا به تصویب رسیده است و خود شورایاری‌ها به ما پیشنهادتغییر اسم می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز