خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی آموزش و پرورش:

ماموریت‌های معاونت پرورشی آموزش و پرورش شفاف‌سازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۸۷

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های این معاونت را شفاف‌سازی ماموریت‌ها خواند.

به گزارش ایلنا، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه‌ بازدید از اردوی ملی اعضای پیشتاز قطب سه کشور به میزبانی مازندران دراردوگاه میرزاکوچک‌خان رامسر، گفت: سازمان دانش ‌آموزی  برای تربیت دانش‌آموزان دارای ساختاری است که شامل به عضویت گرفتن دانش‌آموزان و فعالیت‌های تشکیلاتی است تا در نهایت دانش‌آموزان به تعبیری تشکیلاتی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و‌ پرورش با اشاره به حضور۱۶ هزار مربی و دانش‌آموز عضو تشکیلات پیشتازان و فرزانگان در اردوهای ملی پنج قطب کشور، گفت: اردوهای ملی سازمان دانش‌آموزی با هدف ارائه آموزش‌های جامع در حوزه‌های مختلف مورد نیاز یک نیروی تشکیلاتی برگزار می‌شود که هم حوزه اعتقادی، سیاسی و فکری را در بر دارد و هم مهارت‌هایی مانندکار با چوب ، ‌کمک‌های اولیه و هم اینکه دانش‌آموزان باشرکت در این اردوها، برای زندگی واقعی مهارت‌هایی کسب می‌کنند تا در آینده از آن بهره برند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و ‌پرورش با بیان اینکه اردوهای سازمان دانش‌آموز با اردوهای رایج در سطح مدارس متفاوت است، افزود: اردوهای سازمان دانش‌آموزی تفریحی و سیاحتی نیست بلکه دانش‌آموز طی آن زندگی در شرایط سخت را تجربه می‌کند و می‌آموزد که چگونه از پس احتیاجات اولیه و ضروری زندگی برآید.

او افزود‍: دانش‌آموز با تجربه‌ اردوهای سازمان دانش‌آموزی برای حضور در زندگی واقعا توانمند می‌شود که هم لازمه‌ زندگی فردی اوست و هم لازمه کشور ما که در معرض تهدیدهای گوناگون است و آمادگی برای تاب‌آوری شرایط سخت ضروری است.

فیض با اشاره به حضور ارزیاب‌های اردوی ملی در هر پنج قطب برگزار کننده‌ اردو گفت: ارزیاب‌ها ضمن حضور مستقیم در اردوها، هم از نگاه مربیان و مدرسان ارزیابی را انجام می‌دهند هم از نگاه دانش‌آموزان که در نهایت جمع‌بندی ارزیابی آن‌ها بیان خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش به ایجاد چند تغییر اصلی در زمان تصدی پست معاونت از سوی خود، اشاره کرد و ‌گفت: یکی از اقدامات جدید استقرار یک مدل برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه معاونت پرورشی است .

فیض افزود: توجه ما مخصوصا به ارزیابی اثربخشی فعالیت‌هاست و نه ارزیابی اجرای فعالیت‌ها، زیرا تا کنون ارزیابی‌ها محدود می‌شد به اینکه چند اردو یا مراسم برگزار شده است .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یکی دیگر از اقدامات بخش خود را شفاف‌سازی مأموریت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: در هر استان فعالیت‌های بخش معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی به روشنی تفکیک نشده بود که در چندماه اخیر این تفکیک‌، انجام شد.

فیض به برگزاری اردوهای ملی در پنج قطب کشور اشاره کرد و گفت: امسال با هدف دربرگیری تعداد بیشتری دانش‌آموز و مربی، اردوی ملی‌ای که هر سال در پایتخت با تعدادی محدود شرکت‌کننده برگزار می‌شد، به 5 قطب متفاوت در سطح کشور تبدیل کردیم تا جوابگوی دانش‌آموزان و مربیان سازمان دانش‌آموزی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز