خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

روحانی درباره حضور زنان خلف وعده کرد/پرسنل شهرداری سالیانه 70 هزار میلیارد تومان حقوق می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۶۹۲

اعضای منتخب شورای شهر تهران بعد از ارائه برنامه‌های مرعشی، کاندیدای شهرداری تهران پرسش‌هایی از وی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب زاده در جلسه اعلام برنامه‌های کاندیداهای شهرداری تهران با اشاره به مشکل تبعیض در شهر تهران خطاب به مرعشی گفت: علی رغم تبلیغات گسترده شهرداری در زمینه مقابله با تبعیض و توزیع متناسب امکانات، به این امر پرداخته نشده است. بازدیدهای میدانی که بنده داشتم تقریبا  با 150 شورایاری دیدار کردم٬ شاهد بودیم مناطق جنوبی و شرقی شهر تهران همچنان از کمبود امکانات تفریحی و ورزش سرانه فضای سبز گلایه دارند شما برای رفع تبعیض در شهر تهران چه برنامه ای دارید؟

او ادامه داد: از سوی دیگر مردم از کم توجهی به امر مشارکت گله دارند خصوصا بعد از تغییراتی که در ماهیت شورایاری‌ها ایجاد شد. مردم می خواهند  در بحث مدیریت محله خود مشارکت داشته باشند نظر شما در این خصوص چیست؟

در ادامه سید محمود میرلوحی، عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار ما از آقای مرعشی دقیقاً همین بود که ایده‌های خلاق در حوزه اقتصاد داشته باشند، گفت: خوشحالم که نگاه شما محافظه‌کارانه نبوده و متاسفانه ما افرادی چون شما با نگاه اقتصادی باز و به‌روز کم داریم.

وی ادامه داد: سوال من این است که از سال 84 تاکنون 113 هزار میلیارد تومان در شهرداری خرج شده اما ما همچنان با مسائل حمل و نقل، محیط زیست و همچنین مشکلات خاص در سایر بخش‌ها روبرو هستیم. چطور می‌توانید با فرض اینکه درآمدهای شهرداری را از منابع غیرپایدار خارج کنید و از ارائه خدمات هزینه‌های شهرداری را تامین کنید، این امر محقق کنید؟ به طور مثال سالیانه هزار میلیارد تومان سوبسیت بلیط مترو است اگر قطع شود از سوی مردم بازتاب خواهد داشت و اگر قرار بر ادامه باشد از چه منابعی تامین می شود؟

در ادامه محمد علیخانی با بیان اینکه جنابعالی شوخ‌طبع هستید و افراد را سرکار می‌گذارید، گفت: متاسفانه در برخی از برنامه‌های دوستان بحث تعامل با شورا و موضوعات اصلاح‌طلبی کم بود، اما در برنامه شما این تعامل وجود داشت و شجاعانه درباره مسائل اصلاح‌طلبی صحبت کردید.

او ادامه داد: ما به یک شهردار شجاع نیاز داریم، حال بگویید چگونه می‌خواهید با شورا این تعامل را داشته باشید.

سپس زهرا نژادبهرام با بیان اینکه همه کاندیداها در یک سطح هستند و ما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم، گفت: با توجه به رویکرد اصلاح‌طلبی چگونه می‌خواهید همه نهادهای تاثیرگذار را در مدیریت شهر هماهنگ کنید و با آنها در تعامل باشید.

او ادامه داد: پاشنه آشیل برنامه شما چیست آیا تاکید شما بر اقتصاد است؟ بر مشارکت مردمی و... آیا قرار است برنامه شما با اتکا به منابع حاکمیتی و دولتی پیش برود.

این نماینده شورای پنجم گفت: در برنامه شما اشاره‌ای به زنان نشده است. همچنین درخصوص آمایش سرزمینی که توضیحاتی ارائه کردید آیا در حوزه عدالت هم این آمایش صورت خواهد گرفت؟ آیا نسبتی بین مناطق شمالی و جنوبی شهر تضمین خواهید کرد.

در ادامه ناهید خداکرمی با بیان اینکه آیا برای مدیریت یکپارچه شهری برنامه‌ای دارید، خاطرنشان کرد: بدنه شهرداری تهران از لحاظ نیروی انسانی بسیار سنگین است. نیروهای زیادی یا به واسطه رابطه یا با اجرای ضوابط جذب شهرداری شده‌اند. آیا برای تعدیل این نیروها، چابک‌سازی و ساماندهی در بعد انسانی برنامه‌ خاصی دارید؟

شهربانو امانی با بیان اینکه طبق گفته شما 55 درصد سپرده‌های مردم در تهران است خاطرنشان کرد: این سپرده‌ها از حیث مالی است اما آیا از حیث سیاسی در تهران سپرده‌هایی از نظر حزبی وجود دارد؟

او ادامه داد: آیا می‌شود در تهران خلق سرمایه کرد و بورس بین‌المللی راه‌اندازی کنیم؟ همچنین با توجه به اینکه در کابینه وزیران آقای روحانی علی‌رغم وعده برای حضور زنان خلف وعده شده است ما به عنوان عقبه اصلاح‌طلبی این انتظار را داریم که در دولت محلی این خلا پر شود. برنامه شما برای این منظور چیست؟

او ادامه داد: در چهارده سال گذشته ارتباط دولت ملی و دولت محلی که می‌توانست بسیار کارساز باشد قطع بوده در حال حاضر برنامه شما برای ایجاد این ارتباط و استفاده از فرصت‌های موجود چیست؟ همچنین برنامه‌تان برای مسائل محیط زیستی که از مسائل مهم شهر تهران است چیست؟

در ادامه صدراعظم نوری با بیان اینکه نگاه آقای مرعشی حاکی از پویایی است که می‌تواند گره‌گشا باشد خاطرنشان کرد: این نوع نگاه می‌تواند برای شهر تهران نگرانی ایجاد کند و باعث تقویت مهاجرت به تهران شود. در حالی که امروز بحث جمعیت تهران از ام‌المسائل شهری است. برنامه شما برای جلوگیری از مهاجرت به شهر تهران چیست؟

او ادامه داد: ایده شما درباره پارکینگ تجربه موفقی در تهران نبوده اگر در همان بنایی که محل سکونت یا کار است پارکینگ تعبیه نشود حتی در صورتی که به فاصله صد متر پارکینگ طبقاتی ایجاد کنیم این برنامه عملیاتی نخواهد شد. دقیقاً توضیح دهید برنامه‌تان درباره این طرح چیست؟

او ادامه داد: 63 هزار و 600 نفر در شهرداری تهران کار می‌کنند و سالانه 70 هزار میلیارد تومان حقوق می‌گیرند. برنامه شما برای ساماندهی نیروی انسانی شهرداری چیست؟ همچنین بحث محیط زیست از مسائل جدی شهر تهران است که انتظار می‌رود رویکرد محیط زیستی در برنامه‌تان ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز