خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مشارکت عمومی نیروی انتظامی:

پلیس در چارچوب قانون و مقررات از پیش تعیین شده اقدام می کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۹۸

مدیر کل مشارکت عمومی نیروی انتظامی گفت: پلیس در چارچوب قانون، ضوابط و مقررات از پیش تعیین شده اقدام می کند و تلاش دارد تا با بهره جستن از روش های اقناعی، روشنگرانه، آموزشی و نظایر آن شهروندان را در عمل به ارزش های دینی و فرهنگی تشویق کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیداحمد خسروی افزود: در جمهوری اسلامی ایران، عفاف و حجاب به عنوان یک هنجار فرهنگی شناخته شده است، به همین منظور از تمام سازمان و نهادهای دخیل در امر فرهنگ، آموزش و انضباط بخشی در حوزه های اجتماعی مطالبه شده تا با بهره گیری از ساز و کارهای مختلف و اقدامات پیشگیرانه در نشر و اشاعه این فرهنگ نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از نهادهای متولی حفظ و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مطرح است، افزود:در این راستا بر اساس مصوبه 427 ،شورای انقلاب فرهنگی وظایفی را برای نیروی انتظامی مشخص کرده که برای انجام ماموریت خود،از دو روش و ساز و کار سلبی و ایجابی بهره بگیرد.

مدیر کل مشارکت عمومی نیروی انتظامی همچنین از برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای ارتقاء فرهنگ حجاب و عفاف از روش های فرهنگی، اجتماعی، روشنگرانه و آموزشی بهره می گیرد.

سرهنگ خسروی با اشاره به تعامل سازنده نیروی انتظامی با سایردستگاه های متولی فرهنگی در کشور، برنامه ریزی برای ارتقاء آموزش همگانی مردم، انجام مشاوره های گروهی برای طیف سنی مختلف در سطح مدارس، بوستان ها و نظایر آن را بخشی از اقدامات معاونت اجتماعی در این حوزه برشمرد و افزود: تهیه متون و مقالات علمی، برگزاری نشست، همایش و جشنواره های تخصصی و نظایر آن از دیگر اقدامات مرکز مشارکت عمومی ناجا برای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه اداره کل مشارکت عمومی از ابتدای سال جاری تا کنون 854 جلسه و ارتباط درون سازمانی، همچنین 846 ارتباط برون سازمانی و 350 نشست تخصصی مشترک برگزار کرده است، بیان کرد: این مرکز با انعقاد 61 تفاهم نامه با سازمان ها و برپایی 111 گردهمایی، سمینار تخصصی و 476 نمایشگاه مشارکتی توانسته گام های موثری در تعامل با سازمان ها بردارد.

سرهنگ خسروی در پایان از برگزاری جشنواره 'چادرهای آسمانی ' خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این جشنواره فراهم شده است ، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هدف اصلی از برگزاری این جشنواره است.

وی گفت : این جشنواره در دو بخش 'ترویجی' و 'هنری' ساماندهی شده و مطابق برنامه ریزی ها در این جشنواره از هنرمندان، ورزشکاران، نام آوران فعال در حوزه حجاب و حافظان قرآنی تقدیر می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز