خبرگزاری کار ایران

گسترش روابط علمی و فناوری ایران و ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۳۱

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری برای دیدار و گفتگو با همتای خود درارمنستان و وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی این کشور وارد شهر ایروان شد.

به گزارش ایلنا، فرهادی در صدر هیئتی پس از پایان مذاکرات دو روزه با مقام های گرجستانی در تفلیس، با استقبال سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و داویت ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش جمهوری ارمنستان وارد ایروان شد.

براساس برنامه اعلام شده، وزیر علوم در جریان این سفر سه روزه با لئون مکردیچیان وزیر علوم و آموزش و آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان دیدار و در باره راه های تقویت و توسعه همکاری های علمی، پژوهشی، فنآوری و دانشگاهی دو کشور مذاکره می کند.

همچنین در این سفر دکتر فرهادی و هیئت همراه از چند دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و درمانی ارمنستان بازدید و پیرامون همکاری با مراکز و موسسات همتای ایرانی مذاکره می کنند.

روسای دانشگاه های ارومیه، محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز دکترفرهادی را در این سفر همراهی می کنند.

گفتنی است کشورارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقازقرار گرفته که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت و باکشورهای ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان وجمهوری اسلامی ایران هم مرز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز