خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی ارمنستان:

حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان ۶۰۰ میلیون دلار می‌شود / انتقال برق بین دو کشور سه برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۳۱

با بهره برداری از خط سوم انتقال برق فشار قوی در سال ۲۰۱۸ میزان انتقال برق به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری دو کشورحدود ۳۰۰ میلیون دلار است که در نظر داریم زمینه را برای دو برابر کردن این رقم فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زاخاریان در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان با بیان اینکه در دوسال اخیر نشست بین دوکشور به دلایل مختلف برگزار نشده، گفت: امروز این فرصت به دست آمد که دوازدهمین نشست دو کشور برگزار شود.

وی تصریح کرد: جمهوری ارمنستان اهمیت بالایی برای روابط با ایران قائل است که این روابط براساس منافع مشترک و حُسن همجواری بوده است ضمن اینکه از گذشته نیز دوکشور روابط دوستانه و فرهنگی وتاریخی داشته‌اند و در حال حاضر نیز تلاش می‌کنیم این روابط تعمیق شود.

زاخاریان اظهار داشت: مسائل مختلفی در برنامه کاری این اجلاس وجود دارد که منعکس کننده همه زمینه‌ها و جنبه‌های اقتصادی است به خصوص اینکه مسائل انرژی ومحیط زیست در اجلاس پررنگ خواهد بود.

وی خط سوم انتقال برق فشار قوی بین دو کشور را از جمله برنامه‌های اجلاس بر شمرد و ابراز امیدواری کرد: فعالیت ساخت وساز این خط به زودی شروع و ظرف دوسال آینده به اتمام برسد.

زاخاریان نیروگاه برق‌آبی مگری را از دیگر برنامه‌های این اجلاس عنوان کرد و گفت: امیدواریم که طی این دو روز در مورد ساختمان پروژه به توافق برسیم و فعالیتهای مقدماتی آغاز شود.

وی تصریح کرد: همانگونه که روسای جمهور دو کشور اشاره کرده‌اند در مقایسه با روابط سیاسی روابط اقتصادی دوکشور پررنگ نیست.

وی ادامه داد: روسای جمهور دو کشور نیز اهمیت زیادی برای فعالیت این کمیسیون قائلند و در واقع گسترش سطح روابط اقتصادی به این کمیسیون وابسته است.

زاخاریان خاطر نشان کرد: مطمئنم با همکاری وزیر نیروی ایران برای همه مسائل راهکار مناسب پیدا می‌شود و روابط توسعه خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از وزیر نیروی کشورمان گفت: مطئمنم نتیجه این کمیسیون مثمر ثمر و مفید خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص حجم مبادلات تجاری دو کشور اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون دلار حجم مبادلات تجاری دو کشور است که در نظر داریم با همکاری چیت چیان زمینه را برای دو برابر کردن این رقم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از خط سوم انتقال برق فشار قوی در سال ۲۰۱۸ میزان انتقال برق به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز