خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان غذا و دارو:

آرایشگران حق تجویز یا استفاده از دارو برای مراجعان را ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۱۱

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آرایشگاه، داروخانه نیست و متصدیان و آرایشگران حق تجویز یا استفاده از دارو و مکمل های دارویی را برای مراجعان ندارند.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، منوچهر دادگر نژاد افزود: استفاده از داروهای بی حسی، چاقی و لاغری در برخی آرایشگاه ها تاکنون منجر به بروز بیماری های متعدد برای زنان شده است.

وی تاکید کرد: سالن های آرایش و زیبایی محل مناسبی برای خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و عرضه آنها در چنین اماکنی، تداخل صنفی بوده و ممنوع است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: مراجعان باید توجه داشته باشند که تمام لوازم آرایشی، بهداشتی وارداتی و خارجی مورد استفاده توسط متصدیان و آرایشگران مربوطه باید دارای برچسب اصالت و سلامت و محصولات داخلی ساخت ایران دارای پروانه بهداشتی ساخت باشند.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غدا و دارو اظهار داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیرمجاز دارای مقادیر بالای سرب و جیوه است که احتمال ابتلا به بیماری های بدخیم و سرطان را افزایش می دهد.

دادگر نژاد یادآور شد: عوارض پوستی، ادم (تورم) و موارد مشابه نتیجه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز