خبرگزاری کار ایران

سردار مهری:

"طرح ویژه انتخابات" برای تسهیل تردد مردم اجرا می‌شود/ واکنش به اقدام بخشدار جوکار

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۴۶۴

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیروی انتظامی "طرح ویژه انتخابات" را اجرا خواهد کرد تا مردم بتوانند در زمان برگزاری انتخابات تردد آسانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار تقی مهری؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در اولین نشست خبری سال 96 در جمع خبرنگاران به تعامل پلیس راهنمایی رانندگی با سایر گروه‌های امدادی در امر پیشگیری از حوادث اشاره کرد و گفت:‌ پلیس راهنمایی و رانندگی در سال 95 تعامل خوبی با گروه‌های امدادی و پیشگیری برای جلوگیری از بروز حوادث و بالا بردن فرهنگ ترافیک انجام داد که با توجه به افزایش تعداد گواهینامه‌ها و همچنین خودروها شاهد کاهش جان‌باختگان در حوادث رانندگی سال گذشته بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا ادامه داد: با توجه به آمار جان باختگان سال 95 متاسفانه اکثرا بین سنین 21 تا 50 سال بودند که 22 درصد از این آمار خانم‌ها و باقی آقایان بودند ما در طرح نوروزی 96 شاهد کاهش 10 درصدی آمار جان باختگان بودیم.

سردار مهری در مورد نقش پلیس در انتخابات‌های پیش‌رو خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیروی انتظامی طرح ویژه انتخابات را اجرا خواهد کرد تا مردم بتوانند در زمان برگزاری انتخابات تردد آسانی داشته باشند.

این مقام انتظامی به موضوع برخورد بخشدار ملایر با مامور راهنمایی رانندگی اشاره کرد و گفت: اقدامی که توسط بخشدار جوکار رخ داد، توهین آمیز بود. مامور ما فرزند شهید و همچنین جانباز شیمیایی است. این پرونده در مراجع قضایی مطرح شده است و ما منتظر پاسخ هستیم.

رییس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنان خود دربارهٔ موضوع بزرگراه شهید شوشتری مشهد گفت: اقداماتی که همکاران در پلیس راه خراسان رضوی انجام داده بودند با توجه به بررسی همان لحظه و حضور بازرسان مشخص شد فرمانده پلیس راه به وظایف خود درست عمل کرده است، جدا از این تصادف تصادف‌های دیگری در قزوین و قم و آذربایجان اتفاق افتاده بود آن روز ۸۷ هزار خودرو از مشهد به سمت نیشابور در حال حرکت بودند و به دلیل مه‌آلود بودن هوا ۴۰ خودرو با هم تصادف کرده بودند که یک نفر هم در ان تصادف جان خود را از دست داد.

نصب دوربین‌های ثبت تخلف در کاهش آمار جانباختگان موثر بود

سردار مهری گفت: پلاک‌های مخصوص بر اساس محدودیت‌هایی که وجود دارند هر گاه در جاده‌ها دیده شوند توسط همکاران ما اعمال قانون می‌شوند و به دلیل اینکه این کار جرم محسوب می‌شود به مراکز قضایی نیز اطلاع داده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا در مورد نصب دوربین‌ها در جاده‌ها برای ثبت تخلف رانندگان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 600 دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب شد و این باعث ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین کاهش آمار کشته شده‌ها شد. ما در سال جاری هم به تعداد این دوربین‌ها اضافه خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش 36 درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و افزود: تعداد خودروهای وارداتی شماره‌گذازی شده نیز در این مدت از 67 هزار دستگاه به 86 هزار دستگاه رسیده و حدود 26 درصد افزایش یافته است.

سردار مهری ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و 625 هزار گواهینامه جدید صادر شده و 3 میلیون خودروی فرسوده اعمال قانون شده است.

وی درباره بخشش جریمه دیرکرد جرائم راهنمایی و رانندگی اظهارکرد: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی اضافه جریمه کلیه جرائم رانندگی که تا پایان سال 95 اعمال شده، بخشیده شده است.

سردار مهری با بیان اینکه این قانون هم‌اکنون اجرایی شده است، گفت: خواهش من از هموطنان این است که برای پرداخت جریمه رانندگی خود حتما صورت وضعیت جدید را دریافت کرده و سپس نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. تا پایان آذرماه برای بهره‌مندی از این مصوبه زمان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز