خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌موحد:

امید را به روستاها بازگرداندیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۵۶

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به مهاجرت روستائیان به شهرها با اجرای جشنواره‌ها و معرفی روستاها توانستیم امید را به روستاها بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رحمانی‌موحد؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در نشست بررسی عملکرد دولت یازدهم در حوزه گردشگری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت گردشگری قبل از سال 92 به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم که اگر برنامه‌ها ادامه پیدا کند گردشگری در ایران به بازوی دیپلماسی و ارتباط بین مردم ایران با سایر ملل جهان تبدیل خواهد شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: بحث گردشگری و اشتغال در این برهه باعث بهتر شدن چهره کشور می‌شود. امروزه اگر کسی بخواهد کشوری را برای مسافرت انتخاب کند در اولین قدم به نشاط و شادی کشور توجه می کند. ما تولید خدمات و زنجیره خدمات را گسترش دادیم و در سال 92 با شروع کار دولت گردشگری به یکی از اصلی‌ترین موضوعات دولت تبدیل شد و این موضوع آنقدر مهم بود که رئیس جمهور کشور در اکثر سخنرانی‌های خود در استان‌ها به اهمیت گردشگری اشاره کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مثبت گردشگری ادامه داد: در برنامه ششم، گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که با برنامه‌ریزی و تلاش بسیار در آینده به موفقیت‌های خوبی دست پیدا خواهد کرد.

رحمانی‌موحد با اشاره به مشکلات پیش‌روی گردشگری در ایران خاطرنشان کرد: ما در حوزه گردشگری با مشکلات و کاستی‌هایی روبرو بودیم که با تحمل این موضوعات توانستیم دریچه‌هایی را برای اصحاب گردشگری به وجود آوریم و گردشگری را در روستاها و همچنین گردشگری عشایر که در بی‌خبری کامل به سر می‌بردند فعال کنیم و با این کار توانستیم وضعیت روستاهای کشور که در حال تخلیه بودند را امیدوارکننده‌تر کنیم.

وی گفت: در امنیت بین‌المللی که برای ما بسیار مهم است گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا هنگامی که یک گردشگر اروپایی می‌خواهد مکانی را برای سفر انتخاب کند با شاخص‌های داخلی مقصد مسیر خود را مشخص کرده و به کشور مورد نظرش سفر می‌کند. اگر ما بتوانیم در این حوزه فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم می‌توانیم افکار عمومی جهان را به سوی خود جلب کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری ادامه داد: سایر کشورها در حوزه گردشگری یک برنامه 20 ساله دارند و دراین برنامه تنها یک نهاد صحبت می‌کند و در تمام طول این مدت تنها یک حرکت را دنبال می‌کنند. ما در حوزه گردشگری بین‌المللی از برجام استفاده‌های خوبی کردیم.

او با اشاره به تغییر آیین‌نامه‌هایی که برای حوزه گردشگری مشکل به وجود آورده بود گفت: در برنامه ششم توسعه به طور ویژه در حوزه گردشگری وارد شدیم و توانستیم موضوع کلیه پروژه‌های کشور را در همه سطوح به موضوع گردشگری و صنایع دستی پیوست دهیم. این بدان معناست که امروز اگر قرار است جاده‌ای احداث شود حتماً باید به موضوع گردشگری و صنایع دستی توجه شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های کشور در حوزه گردشگری گفت: ما چهار است که در حوزه گردشگری به خوبی فعالیت کرده‌ایم ولی در این زمینه کاستی‌های زیادی وجود دارد. ما هنوز نتوانسته‌ایم با توجه به چشم انداز 1400 به مقاصد خود دست یابیم. باید در این زمینه یک دیدگاه یکپارچه و نگاه جامع داشته باشیم. از همه استان‌ها برای مشورت در مسائل گردشگری برنامه گرفتیم و از آنها برای مشارکت دعوت کردیم.

موحدی‌کرمانی ادامه داد: در بحث معرفی روستاها ما توانستیم با اضافه کردن 500 روستا به عنوان نقاط گردشگری بستر بازدید گردشگران از این مناطق را فراهم کنیم. در دولت تدبیر و امید ما به همه حوزه‌های گردشگری حتی حوزه گردشگری دریایی توجه کردیم. در هر کشوری اگر به اندازه ایران آب گرم و ساحل وجود داشته باشد مردمش می‌توانند زندگی روستایی داشته باشند. خوشبختانه در این حوزه تلاش‌هایی انجام داده‌ایم که بتوانیم ازدریا و ساحل استفاده‌های بجایی بکنیم.

وی در پایان به اهمیت گردشگری در امنیت ملی اشاره کرد و گفت: اگر برنامه‌های ما از گذشته تاکنون به خوبی اجرا می‌شد اکنون باید شاهد آمار 8.5 میلیون نفر گردشگر در کشور می‌بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز