خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

تنها 20 درصد در حوزه مناسب‌سازی معابر موفق عمل کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۲۰۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور از طراحی سامانه معبر برای رفع مشکلات شهروندان در خصوص تردد در معابر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش ملی مناسب‌سازی معابر با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی به حضور 15 درصد معلولان در جوامع اشاره کرده است، گفت: این در حالی است که براساس پیش‌بینی ما تنها دو درصد ازافراد جامعه نیازمند دریافت حمایت و خدمات توانبخشی هستند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های فیزیکی نباید مانع حضور افراد درجامعه شود ادامه داد: تمام تلاش ما برای دو تا دو و نیم درصدی است که به ما وابستگی دارند. همچنین شرایط ارتباطی برای نابینایان و ناشنوایان به لحاظ علم‌آموزی و حضور در محیط‌های اجتماعی باید فراهم شود.

بندپی با یادآوری اینکه در کنوانسیون حقوق معلولان تمام کشورهای عضو موظف شده‌اند شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که معلولان برای ادامه زندگی نیازمند به افراد دیگر نباشند اظهار کرد: مناسب‌سازی تنها مربوط به معابر نیست و نباید از مناسب کردن سایر قسمت‌های زندگی برای معلولان غفلت کرد. هرچند که افراد بهره‌مند از مناسب‌سازی تنها معلولان نیستند و افرادی که در یک مقطع زمانی دچار مشکلات حرکتی می‌شوند، سالمندان و زنان باردار نیز به مناسب‌سازی نیاز دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی مطالبه‌گری برای این افراد را در دستور کار قرار داده و نسبت به حساسیت جامعه در این حوزه اقدام کرده است عنوان کرد: در حال حاضر سامانه معبر را طراحی کردیم تا افرادی که برای تردد در یک معبر با مشکل مواجه می شوند با تماس با این سامانه مشکلات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه سوم توسعه مقرر شد طی دو سال اماکن عمومی برای حضور افراد دارای محدودیت در حرکت آماده شوند که این کار صورت نگرفت بیان کرد: این مسئله در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب 1383 نیز مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

بندپی تصریح کرد: ما طی دو دهه تنها 20 درصد در زمینه مناسب‌سازی موفق عمل کرده‌ایم و اقدامات در این حوزه به کندی صورت می‌گیرد اما در حال حاضر برگزاری چنین همایش هایی می‌تواند حساس‌سازی، مطالبه‌گری، حمایت‌گری و آگاهی‌سازی را ترویج دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز