خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

به خانواده‌های دارای چندقلو عیدی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۴۱۲

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد: به ۱۰ هزار خانواده دارای چندقلو تا پایان هفته عیدی پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری امروز خود با اشاره به تلاش سازمان بهزیستی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها گفت: ما تمام تلاش خود را برای تحقق بخشیدن به این راهبرد‌ها به کار بستیم و منتظر قانون هم نماندیم و با استفاده از ظرفیت خود و برخی از استانداران طرح‌های سازمان را به مرحله اجرا رساندیم.

وی با بیان اینکه در چند استان، مشاوره ازدواج و آزمایش ژنتیک را به صورت پایلوت اجباری کردیم، این اقدام را در جهت به حداقل رساندن معلول‌زایی ناشی از اختلالات ژنتیک برشمرد و افزود: اولین استان در اجرای این طرح استان کرمان بود که براساس موافقت‌نامه‌ای قرار شد چنانچه مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج صورت نگیرد از ثبت ازدواج جلوگیری شود.

محسنی بندپی راهبرد دیگر سازمان بهزیستی را استاندارد سازی خدمات در این سازمان یاد کرد و ادامه داد: ما نظارت و پایش ارائه خدمات را کاری اجباری فرض کردیم و بر همین اساس پروتکل‌های صدور مجوز به مراکز درمان اعتیاد را مورد بازنگری قرار دادیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۵ اعطای مجوز ایجاد مراکز درمان اعتیاد براساس پروتکل جدید صورت خواهد گرفت خاطر نشان کرد: این پروتکل هفته آینده برای اصلاح فرآیند مراکز فعلی و قانون صدور مجوز جدید به استان‌ها ابلاغ می‌شود. همچنین مراکزی که پیش از این پروتکل مجوز تاسیس گرفته‌اند با پروتکل جدید تطبیق شده و براساس آن ارزیابی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه خود را سازمانی می‌دانیم که بخشی از مسئولیت خود را برون‌سپاری کرده است افزود: ضروری است در بعد نظارت و پایش نظارت خود را تقویت کنیم.

بندپی با اشاره به وجود روحیه خیر جمعی در جامعه اظهار کرد: در گذشته شرایط و ضوابط برای مشارکت مردم سخت بوده به همین دلیل مردم کمتر وارد این عرصه می‌شدند اما امروز با تسهیل بوروکراسی اداری گروه‌های داوطلب بهتر می‌توانند با ما مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شناسایی هر بیماری در مراحل اولیه راحت‌تر است گفت: علم می‌گوید فرد دچار اختلال روحی اگر از ابتدا از مشاوره بهره گرفته و دائما رصد شود به حدی می‌رسد که بیماری قابل کنترل می‌شود. درخصوص معلولیت نیز همین است و اگر از ابتدای کودکی افراد معلول را شناسایی کرده و آن‌ها را از علم بهره‌مند کنیم حتما مشکلات آن‌ها کمتر خواهد شد.

بندپی همچنین درباره بیماران اوتیسمی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰ مرکز در این حوزه با ما همکاری می‌کنند که ۲۱۰ مرکز متعلق به بخش خصوصی هستند و ما برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.

وی همچنین از اهدای عیدی برای اولین بار به خانواده‌های دارای بیش از دوقلو خبر داد و گفت: برای این موضوع یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و به ۱۰ هزار خانواده‌ دارای دوقلو به بالا که در سازمان بهزیستی ثبت شده‌اند ۱۰۰ هزار تومان تا پایان سال جاری عیدی خواهیم داد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به طرح موضوع خیریه‌ها در شورای معاونین سازمان بهزیستی گفت: قصد داریم بر کیفیت خدمات این مراکز نظارت کنیم و نحوه ارزیابی این مراکز را براساس عملکرد قرار خواهیم داد و بر آن دسته از مراکز خیریه‌ای که سازمان بهزیستی مجوز تاسیس آن را صادر کرده است نظارت داریم.

 در ادامه این نشست مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی درخصوص صدور مجوز مراکز مشاوره پیش از ازدواج گفت: نزدیک ۱۰ سال است که دستورالعمل ایجاد مراکز مشاوره روان‌شناسی را داریم و تاکنون به ۱۶۰۰ مرکز مجوز داده‌ایم که بیشتر آن‌ها نیز خصوصی هستند.

وی افزود: مشاوره روان‌شناسی، مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج بخش‌های بهم پیوسته هستند و ما براساس ماده ۲۶ تنظیم مقررات مالی دولت و قانون حمایت از خانواده مصوبه ۱۳۹۲ مجوز تاسیس این مراکز را صادر می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز