خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راه ناجا اعلام کرد؛

۲۰ کشته در سه روز گذشته به خاطر بی‌احتیاطی راننده‌ها در جاده‌های لغزنده

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۱۶۴

در سه روزگذشته بارش باران و لغزندگی جاده‌ها و بی‌احتیاطی رانندگان در رعایت نکات مهمی مثل سرعت مطمئنه که منجر به خروج از جاده شده، متاسفانه باعث کشته شدن ٢٠ نفر از هموطنان شد.

به گزارش ایلنا، سردار محمدحسین حمیدی (رئیس پلیس راه راهور ناجا) با اعلام این خبر گفت: در روزهای بارانی خودروهایی که با سرعت مطمئنه حرکت نمی‌کنند و به خطوط حاشیه راه توجه ندارند، دچار خروج از جاده و واژگونی می‌شوند که متاسفانه منجر به جرح و فوت سرنشینان می‌شود.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی هم از این قاعده مستنثنی نیست، گفت: اتوبوس‌ها خصوصا اتوبوس‌هایی که راننده‌های باتجربه‌ای ندارند یا رانندگانی که سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند، در جاده‌های لغزنده، از جاده خارج می‌شوند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با عنوان کردن این که طی ٢ روز گذشته، ٣ دستگاه اتوبوس در جاده‌های شیراز به اصفهان، کرمان و فردوس در خراسان جنوبی به دلیل بی‌احتیاطی از جاده خارج شدند؛ توضیح داد: در این حوادث تعدادی از هموطنانمان کشته و مجروح شدند.

او در ادامه با اشاره به اینکه خودروهای سنگین مثل تریلی ها هم همین وضع را دارند، توضیح داد: تریلی‌ها در گردنه ‌هایی که پیچ‌های متعدد دارند اگر راننده سرعت مطمئنه را رعایت نکند، دچار حادثه می‌شود.

به گفته سردار حمیدی، نکته مهم این است که سرعت مطمئنه عدد خاص و تابلوی مشخصی ندارد و بستگی به شرایط راه، خودرو و راننده دارد: اگر راننده سرعتی را که در آن قادر است خودرو را کنترل کند، رعایت نکند، برای خودش و سایر رانندگان خطرساز می‌شود، به همین دلیل ما شاهد این هستیم که حتی راننده‌های باتجربه تریلی که در جاده‌های پیچ در پیچ کوهستان تردد می‌کنند، به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه، اصطلاحا خودرویشان قیچی می‌کند یا به لاین مخالف وارد می‌شوند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در پایان با تاکید بر این که لغزندگی سطح راه به خصوص در زمان بارندگی، باعث افزایش تصادفات می‌شود، ٣ نکته مهم را به رانندگان متذکر شد: اول آنکه زمانی که هوا مه‌آلود است و دیدکافی ندارید، حتما در منتهی الیه سمت راست و جایی ایمن توقف کنید تا شرایط بهتر شود. دوم آنکه وقتی شاهد بارش باران و لغزندگی سطح راه هستید، حتما فاصله طولی را با خودروی جلویی حفظ کنید تا اگر برای راننده جلو مشکلی پیش آمد، برخورد زنجیره‌ای به وجود نیاید و در پاین برای رانندگان (چه عمومی چه شخصی) در شرایط بارانی، رعایت سرعت مطمئنه برای پرهیز از برخوردهای رخ به رخ و خروج از جاده، ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز