خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر:

آمادگی مردم در برابر حوادث 9.3 درصد است

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۳۱۰

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش 250 هزار خانواده در طرح پایلوت آموزش های همگانی، گفت: در طرح پایلوت 12 مرتبه به درب منازل مراجعه می شود و آموزش های لازم به هموطنان در سراسر کشور ارائه می شود و تمامی مستندات آموزش های همگانی ثبت خواهد شد و تا 4 سال آینده تمامی 24 میلیون خانوار ایرانی از آموزش های همگانی برخوردار خواهند شد و ارائه آموزش ها به صورت مراجعه به درب منازل خواهد بود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکترسیدحمید جمال الدینی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ساختار اداری ندارد، گفت: هلال احمر مکانی است که با خصوصیات ذاتی انسان ها تطبیق دارد.

وی با اشاره به اعضای تشکیل دهنده جمعیت هلال احمر اظهارداشت: افرادی که وارد این نهاد می شوند، داوطلب و جوان هستند و این افراد براساس انتخاباتی که انجام می شود، اعضای مجمع عمومی و شورای عالی جمعیت هلال احمرو در نهایت رئیس جمعیت هلال احمر را انتخاب می کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، صلح را نشانه ای برای بشریت عنوان کرد و افزود: صلح مایه آرامش است و صلح طلبان افرادی هستند که دارای جاذبه قوی بوده و در جذب انسان‌ها به نیکی ها، بسیار تاثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در ابتدا حوادث و امداد و نجات را در ذهن متبادر می کند، یادآور شد: این جمعیت با تسکین آلام بشری، رعایت کرامت انسانی و بشر دوستی همراه است و رعایت تمامی موارد آن در اساسنامه جمعیت هلال احمر ذکر شده است و این اساسنامه به گونه ای پیاده سازی شده که انسان ها را به صلح دعوت می کند.

امدادگران هلال احمر بدون توجه به دین و مذهب به افراد آسیب دیده کمک می کنند

دکتر جمال الدینی با بیان اینکه کار در جمعیت هلال احمر با روح و جان انسان گره خورده است، تاکید کرد: امدادگران هلال احمر در زمان وقوع تصادف و حوادث بلافاصله به محل حادثه اعزام می شوند و بدون توجه به دین، مذهب و اعتقادات به افراد آسیب دیده کمک می کنند و این نشان از بشردوستی انسان ها است.

به گفته وی، امدادگران در عمل تمام اصول انسانی را رعایت می کنند و مردم به افرادی که این گونه فعالیت می کنند، اعتماد کامل دارند.

آمادگی مردم در برابر حوادث 9.3 درصد است

دکتر جمال الدینی با اشاره به اینکه در کشور ما ضریب خطر از 10، هشت است، بیان کرد: احتمال وقوع زلزله، سیل و آتش‌سوزی در میان حوادث غیر مترقبه در کشور ما بسیار زیاد است در حالی که آمادگی مردم در برابر حوادث از 9.3 درصد است.

وی به برنامه ریزی یک ساله براساس اصول کلی آموزش همگانی اشاره کرد و یادآور شد: باید این نیاز برای مردم تعریف شود که عدم آموزش در برابر حوادث می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای فرد رقم بزند.

به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، گاهی اوقات افراد احساس می کنند که آموزش هایی را که در گذشته فرا گرفته اند برای همیشه قابل استفاده است، قافل از اینکه در صورت عدم استفاده از آن، آموزش ها فاقد کارایی است.

الزام آموزش کمک های اولیه برای تمامی افرادی متقاضی دریافت گواهینامه و یا تمدید آن 

دکتر جمال الدینی با تاکید بر اینکه در کشوری که آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات بالا است، بایستی الزام برای آموزش کمک های اولیه برای تمامی افرادی که متقاضی دریافت گواهینامه و یا تمدید آن هستند، وجود داشته باشد که این مهم باید از طریق نمایندگان مردم در خانه ملت و رسانه ها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه طرح خادم(خانواده آماده در برابر مخاطرات) طرحی است که براساس همکاری و همیاری با سایر دستگاه ها انجام می شود، بیان کرد: طرح خادم 15 آیتم دارد که آشنایی با نقشه اضطرار، داشتن کیف کمک های اولیه و ... از جمله آن است.

ارائه آموزش‌های همگانی به 24 میلیون خانوار ایرانی طی 4 سال آینده

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش 250 هزار خانواده در طرح پایلوت آموزش های همگانی، گفت: در طرح پایلوت 12 مرتبه به درب منازل مراجعه می شود و آموزش های لازم به هموطنان در سراسر کشور ارائه می شود و تمامی مستندات آموزش های همگانی ثبت خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا 4 سال آینده تمامی 24 میلیون خانوار ایرانی از آموزش های همگانی برخوردار خواهند شد و ارائه آموزش‌ها به صورت مراجعه به درب منازل خواهد بود.

بنابراین گزارش دکتر جمال الدینی، معاون اموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در این سفر با استاندار، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در راستای ترویج و تسهیل طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) دیدار و به گفت و گو نشست. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز