خبرگزاری کار ایران

رحمت الله حافظی:

مطالبه جدی برای حل مشکل تعاونی مسکن اتوبوسرانی شهرداری/ناجا مشکل امنیتی منطقه 16 را حل کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: از جایگاه فراکسیون کارگری شورا شهر از شهرداری می‌خواهیم برای حل مشکل تعاونی مسکن اتوبوسرانی اقدام کند، این مطالبه جدی ما از شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله حافظی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، با بیان اینکه انتظار داریم شهرداری تعامل بیشتری با مردم داشته باشد، تصریح کرد: در جریان اتفاق ناگواری که برای اعضای تعاونی مسکن سازمان اتوبوسرانی در هفته گذشته رخ داد؛ مسئولان شهرداری نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند و با انداختن توپ در زمین ناجا و پلیس ویژه، خود را تبرئه کردند.

وی ادامه داد: موضوع تعاونی مسکن، موضوع جدیدی نیست و اعضای تعاونی بار‌ها جلوی شهرداری تجمع کرده و درخواست حل مشکلشان را داشته‌اند. هرچند تعاونی‌ها قانون خاص خود را دارد ولی اعضا هیات مدیره این تعاونی از مدیران شهرداری هستند و انتظار داریم شهرداری و مدیران آن نسبت به رفع دغدغه این پرسنل اقدام کنند، از این رو از جایگاه فراکسیون کارگری شورا دعوت می‌کنیم تا نمایندگان این تعاونی به فراکسیون کارگری مراجعه کنند و از شهرداری هم برای حل مشکل ایجاد شده، مطالبه جدی داریم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواستی از ناجا برای حل مشکلات ساکنان منطقه ۱۶ داریم، تاکید کرد: دو بوستان در این منطقه از منظر امنیتی مشکل دارد و حضور افرادی مزاحم و ولگرد در این بوستان‌ها، امنیت ساکنان را تهدید می‌کند از این رو شورایاران طی مراوده‌ای از ناجا درخواست کمک کرده‌اند تا با استقرار نیرو به این معضل رسیدگی شود.

حافظی با اشاره به اینکه در حال حاضر کیوسک نیروی انتظامی در این دو بوستان توسط شهرداری منطقه نصب شده است، ادامه داد: متاسفانه ناجا اعلام کرده است که حقوق پرسنل و خودروی مورد نیاز را تامین کنید تا مستقر شویم، اگر قرار باشد این اقدامات توسط مردم انجام شود، کارگاه خصوصی استخدام می‌کنند و چه نیازی به ناجا خواهد بود!. انتظار داریم نیروی انتظامی نسبت به انجام وظایف امنیتی خود تعهد داشته و اقدام کند تا مشکل شهروندان در این اماکن حل شود.

وی همچنین اعلام کرد: مسئولان شهرداری بار‌ها اعلام کرده‌اند که نهادهای نظارتی از شهرداری بابت شفاف سازی تقدیر کرده است، از این رو لازم است شهرداری مستندات موجود را به شورا ارسال کند تا شورا نیز از این تقدیرنامه‌ها مطلع شود.

حافظی همچنین در بررسی لایحه برنامه اجرایی شهرداری تهران در خصوص تملک املاک و اجرای پروژه‌های طرح آمایش بهسازی و ساماندهی منطقه ۱۲موضوع بند ۸ تبصره ۲۳ مصوبه بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران، با بیان اینکه باید در اجرای پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات الویت بندی کنیم، تاکید کرد: به روندی که در حال اتفاق افتاده، اعتراض دارم این روال و نحوه ارجاع کار در لایحه مذکور قدرت کار‌شناسی از کمیسیون‌ها را سلب می‌کند، زیرا باید طی ۹ روز کاری ۷۰۰ صفحه و ۳۶۰ پروژه بررسی می‌شد.

وی با بیان اینکه برای بررسی دقیق و موشکافانه لازم است که این لایحه به کمیسیون‌ها برگشت داده شود تا بعد از بررسی کار‌شناسی نسبت به این لایحه رای گیری شود، گفت: منابع پیش بینی شده در این تبصره فاقد ردیف بودجه‌ای بوده و قرار است از منابع موجود و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و درآمد مازاد استفاده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر درآمد مازاد وجود دارد انتظار داریم، با توجه به آلودگی شدید هوا در منطقه ۱۲ به الویت توجه شود، افزود: برای نمونه باید زیرساخت حمل و نقل پاک در این منطقه ایجاد شود آیا ایجاد پاتوق محلی در منطقه الویت دارد یا توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل پاک؟

کد خبر : ۴۳۷۷۲۹