خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد:

آماده‌سازی ظرفیت اتوبوسرانی برای آغاز سال تحصیلی/ پیش‌بینی خطوط بی‌آرتی برای مسیرهای دانشگاهی

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر برای محورهایی مثل حصارک که مرکز دانشگاهی مهمی مانند دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در آن واقع شده؛ بی‌آرتی پیش‌بینی شده و دانشجویان هم از آن استقبال کرده‌اند.

احمد دنیامالی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره اقدامات صورت گرفته برای حمل ونقل دانش‌آموزان درسال تحصیلی جدید گفت: در دو هفته مانده به ماه مهر تقریبا دستگاه‌هایی که در سطح شهر حفاری کرده و ایجاد محدودیت ترافیکی می‌کنند را با همکاری پلیس و دستگاه‌ها مربوطه پاکسازی کرده و شرایط را برای ترافیک دوهفته ابتدایی مهرماه آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین جلساتی درباره سرویس مدارس از نظر کیفیت و قیمت با آموزش و پرورش داشتیم و برنامه‌ریزی در این راستا داشته‌ایم و اقداماتی را نیز انجام داده‌ایم. اقداماتی هم برای آماده‌سازی بصری و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با اطراف مدارس انجام داده‌ایم  و خطوط عابر پیاده نزدیک مدارس نیز های‌لایت شده تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دنیامالی با بیان اینکه سنوات گذشته بیش از 100 دستگاه ون برای سرویس ایاب و ذهاب مدارس توسط شرکت واحد اتوبوسرانی اختصاص داده شد، اظهار کرد: امسال قرار شد تمامی دانش‌آموزان استثنایی تحت پوشش این سرویس قرار گیرند که این کار را از سال 95 شروع کردیم و رضایت نسبی از این فرایند در گزارش‌های خود داریم.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که فرزندانشان با مشکل سرویس مدارس مواجه‌اند موضوع  را به ما منعکس کنند. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که شان دانش‌آموزانی دارای  فقر حرکتی حفظ شود و شرایط آموزشی و امکانات حمل و نقلی آنان به‌گونه‌ای شود که آنها بتوانند به راحتی درس بخوانند، زیرا معمولا هزینه این خانواده‌ها مضاعف است و امیدواریم شرایطی فراهم شود که به مشکلات این خانواده‌ها اضافه نشود.

وی با تاکید براینکه معمولا در مهر ماه شرکت واحد ظرفیتی را آماده‌سازی می‌کند برای پیک تایمی آغاز سال تحصیلی و حضور دانشجویان غیر تهرانی در تهران، گفت: اعتقاد دارم با توجه به توسعه خطوط مترو این مشکلات مربوط به حمل و نقل کمتر خواهد بود. درحال حاضر نیز برای محورهایی مثل حصارک که مرکز دانشگاهی مهمی مانند دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در آن واقع شده است، بی‌آر تی پیش‌بینی شده و دانشجویان هم از آن استقبال کرده‌اند.

دنیامالی تصریح کرد: شاید نتوانیم نیازهای دانشجویان را صد درصد برطرف کنیم اما تا آنجا که می‌توانیم این کار را انجام دادیم و امیدوارم مورد رضایت واقع شود.

کد خبر : ۴۱۰۷۲۷