خبرگزاری کار ایران

سرخو تاکید کرد:

ضرورت تخصیص اعتبار برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها در آستانه سال تحصیلی

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران از ضرورت تخصیص اعتبار برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها در آستانه سال تحصیلی خبر داد.

محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: در گزارشی که ما از وضعیت ناوگان اتوبوسرانی داریم، عنوان شده است که تا پایان سال 94، تعداد اتوبوس‌ها از 6500 دستگاه به 6300 دستگاه رسیده است؛ یعنی نه تنها نتوانسته‌ایم، متناسب با نیاز برنامه پنجم توسعه پیش برویم، بلکه در تعداد اتوبوس‌ها کاهش نیز داشته‌ایم.

وی توضیح داد: این مساله به این دلیل رخ داده است که تعدادی اتوبوس به دلیل فرسودگی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج شده‌اند و اتوبوسرانی به دلیل عدم تخصیص بودجه در سالهای 93 و 94 نتوانسته است، اتوبوس جدید جایگزین کند.

سرخو با بیان اینکه این مشکل با آغاز سال تحصیلی بیش از پیش خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: امیدواریم امسال شهرداری با تخصیص بودجه به موقع سبب حل این مشکل شود.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: قرار بود که در دو ساله اول برنامه پنجم 400 دستگاه اتوبوس برقی که با باتری کار می کنند، خریداری شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است؛ امیدواریم در آینده بتوانیم از این اتوبوس‌ها در خطوط مرکزی شهر و در محدوده طرح ترافیک استفاده کنیم.

سرخو اظهار کرد: 2 سال و نیم پیش کمیته حمل‌ونقل و ترافیک طرح نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های دیزلی را تصویب کرد، البته این طرح با تاخیر اجرایی شد، اما از ابتدای امسال کار فیلترگذاری‌ها آغاز شده و تا قبل از شروع فصل سرما و پدیده وارونگی هوا به نتایج خوبی می‌رسد.

کد خبر : ۴۰۹۶۱۷