خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی:

چرا مقالات علمی تبدیل به ثروت و کارآفرینی نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۵۷۰

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار و تامین اجتماعی گفت: ما باید به نحوی عمل کنیم تا بساط فروشندگان پروژه‌ها در مقابل دانشگاه تهران جمع‌آوری شود و از دستاوردهای پژوهشی خودمان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سپهری؛ رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در همایش بزرگداشت هفته پژوهش گفت: ما نیازمند این هستیم که در کشور موضوع تحقیق و پژوهش آسیب شناسی شود و سوال اصلی اینجاست که چرا مقالات علمی ما تبدیل به ثروت و کارآفرینی نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه سهم بودجه‌ای پژوهش‌ها در کشور ما بسیار پایین است، افزود: نباید فراموش کنیم که ما منابع بسیاری در اختیار داریم اما نیازمند این هستیم که دستگاه‌ها با بنگاه‌های زیر مجموعه خود ارتباط نزدیکی داشته باشند. همچنین ما باید در رفتارهای بین‌المللی عملکرد بهتری داشته باشیم تا ارتباط ما با جهان هر روز بیشتر شود.

سپهری ادامه داد: برای نتیجه دادن تحقیقات و پژوهش‌ها موانع فرهنگی وجود دارد که کنشگران این امر باید نقش بااهمیتی بازی کنند. هر پژوهشی در صورتی که مدیریت شود می تواند نتیجه مطلوبی دربرداشته باشد. ما در وزارتخانه کار بانک اطلاعات پژوهشی را تشکیل دادیم تا هرفردی از هر نقطه ایران بتوان به اطلاعات پژوهشی دسترسی داشته باشد. ما باید به نحوی عمل کنیم تا بساط فروشندگان پروژه‌ها و پروپوزال‌ها در مقابل دانشگاه تهران جمع‌آوری شود و از دستاوردهای پژوهشی خودمان استفاده کنیم. همه مدیران و دست اندرکاران باید از فعالیت های غیرقانونی جلوگیری کنند.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار گفت: ما باید نیازهای مخاطبان را بشناسیم و موانع پروژه‌ای که برای شناخت آنها فعالیت می‌کنند را برداریم و از نوآوری های تحقیقاتی که توسط دانشگاه و اساتید مطرح می‌شود استفاده کنیم. همچنین باید از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تکراری دوری کنیم زیرا تکرار این پروژه‌ها بسیار خطرناک است. ما باید از مطلق‌گرایی جلوگیری کنیم و این وظیفه همه مدیران اجرایی و مدیران میانی است که به پروژه‌ها و خلاقیت افراد نخبه اهمیت بدهند.

همچنین محمدجواد کبیر، مدیرعامل بیمه سلامت در این همایش گفت: امیدواریم هر ساله با برگزاری چنین همایش‌هایی به موضوع پژوهش و تحقیق بیشتر رسیدگی شود. اساساً تحقیق و پژوهش ابزار حل مشکلات کاری است. ما با تحقیق و پژوهش می توانیم به مشکلات پیش‌روی بیمه برسیم و موانع موجود را از پیش‌رو برداریم.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال فرآیندهایی باشیم که مردم بتوانند از خدماتی که بیمه در اختیار آنها می گذارد استفاده کنند و برای این کار ابتدا باید از استان های کشور برای تحقیق درخصوص مشکلات و بیماری‌هایی که در این شهرها و روستاها شیوع پیدا می کند مطلع شویم. متاسفانه در برخی موارد به علت تبدیل شدن رقابت به حسادت مشکلاتی برای طرح‌ها به وجود می‌آید که موجب مسدود شدن پژوهش‌ها می‌شود.  ما در خانواده‌ کار  و رفاه اجتماعی پژوهشگران بسیاری داریم که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وحیده نگین، رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در ادامه همایش بزرگداشت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: اگر فعالیت‌های ما با توجه به تحقیقات وپژوهش ها درست انجام شود قطعاً به نتیجه‌های خوبی دست پیدا می کنیم. از این رو دانش و فناوری عامل بقای سازمان‌هایی است که امروزه در جهان به مشکلات بسیاری برمی خورد. در کشور ما مراکز رشد وجود دارد اما تنها به موضوع فعالیت‌های فنی بازمی‌گردد و کمتر دیده شده که در حوزه اجتماعی فعالیت‌های پژوهشی کلان صورت بگیرد. گروه‌های خصوصی می‌توانند با تحقیقات و پژوهش هایی که در سطح جامعه انجام می دهد به دولت برای شناخت بهتر مشکلات کمک کند. از این رو ما برای اولین بار مرکز رشد برای خدمت‌رسانی در حوزه اجتماعی را تشکیل دادیم که از دی ماه سال جاری شروع به کار خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز