خبرگزاری کار ایران

مصدقی مطرح کرد:

پارکینگ 35 هکتاری برای استقرار خودروهای شخصی زائران/قیمت بلیت اتوبوس‌ها دو برابر شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان توضیحاتی را درباره خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در استان خوزستان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود مصدقی امروز در تشریح اقدامات ارائه‌شده به زائران اربعین حسینی در استان خوزستان گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائرانی که به کشور باز می‌گردند، فراهم است. تردد در هر دو مرز شلمچه و چذابه تقریبا برابری می‌کند اما ظرفیت پذیرش زائران در مرز شلمچه بیشتر است.

وی ادامه داد: میزان تردد خودرو از مسیرهای منتهی به دو مرز خوزستان در ایام اربعین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 168 درصدی را نشان می‌دهد.

مصدقی درباره برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران اربعین حسین نیز گفت: محدودیتی برای استفاده از ظرفیت ناوگان عمومی برای بازگشت زائران وجود ندارد. اتوبوس‌های استان‌های اصفهان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد در پایانه شلمچه مستقر هستند. همچنین با تصمیم ستاد مرکزی اربعین کشور به دلیل اینکه اتوبوس‌ها در یک سفر، بدون مسافرند، قیمت بلیت زائران در این مسیرها دو برابر شده است.

وی متذکر شد: همچنین 36 مجمتع خدمات‌رفاهی بین‌شهری شناسنامه‌دار در خوزستان به زائران و مسافران خدمات ارائه می‌دهند. برای تامین سوخت خودروها، دو جایگاه سوخت سیار در مسیر چذابه و دو جایگاه سوخت در مسیر شلمچه مستقر شدند. همچنین پارکینگ 35 هکتاری برای استقرار خودروهای شخصی زائران در مرز شلمچه آماده شده و 40 گشت راهداری در مسیر پرتردد زائران در مسیرهای چذابه و شلمچه مستقر شده‌اند.

کد خبر : ۴۳۰۲۰۷