خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل

تجمع بزرگ اربعین حسینی در آران و بیدگل برگزار می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، از برگزاری تجمع بزرگ هیئات مذهبی همزمان با اربعین حسینی در پنج نقطه شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سمیع‌الله مردان گفت: دو تجمع بزرگ هیئات مذهبی آران و بیدگل از ساعت ۱۰ صبح روز اربعین حسینی در امامزاده محمد هلال بن علی و امامزاده ابراهیم از فرزندان امام حسین برگزار خواهد شد.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌ مذهبی آران و بیدگل افزود: تجمع سوگواران اربعین در امامزاده هلال بن علی، با پیاده‌روی هیئات مذهبی از میدان امام حسن این شهر به سمت حرم مطهر آغاز خواهد شد و عزاداران در حرم این امامزاده عظیم الشان به سوگواری و عزاداری خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام مردان خاطرنشان کرد: در طول مسیر حرکت هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت به نوحه خوانی و ذکر مصائب اهل بیت خواهند پرداخت.

وی افزود: تجمع دیگری نیز به صورت همزمان در این شهر برگزار می‌شود و عزاداران با طی مسیر میدان شهدا تا امامزاده ابراهیم در جوار فرزند امام حسین به عزاداری می‌پردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به تجمع عزاداران در شهرهای تابعه این شهرستان اشاره کرد و افزود: تجمع هیئات مذهبی شهر ابوزیدآباد در امامزاده عبدالله و تجمع عزاداران سفید شهر در گلزار شهدای سفیدشهر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مردان تصریح کرد: همچنین آیین سنتی دستگاه جابر با بیش از نیم قرن سابقه به همت هیئت ابوالفضل دهنو در امامزاده هلال بن علی و هیئت ابوالفضل نوش آباد در علقمه نوش آباد برگزار خواهد شد.

به گفته وی، همچنین آیین تعزیه خوانی و عزاداری در صبح اربعین حسینی به همت هیئت حسینی نوش آباد در زیارت فیض آباد آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل اظهار کرد: تجمع مداحان و ذاکران اهل بیت نیز با تکریم از جابر قافله عزاداران حسینی آران و بیدگل و مداح پیشکسوت اهل بیت ابوالشهیدین امرالله جندقیان ساعت ۱۰ صبح اربعین در حسینیه شهیدان جندقیان این شهر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مردان افزود: روحانیون طرح هجرت و مستقر اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز در این ایام برنامه های ویژه ای را در روستاهای تحت پوشش خود اجرا می‌کنند.

کد خبر : ۳۲۶۷۸۵