خبرگزاری کار ایران

مدیرکل عتبات حج و زیارت به ایلنا خبر داد؛

چرایی تاخیر عراق در اعلام هزینه اخذ ویزا و پیشنهاد ایران/ صدور روادید زائران اربعین در ۴ کنسولگری

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره چرایی تاخیر عراق در اعلام هزینه اخذ ویزا توضیح داد.

نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره راهپیمایی اربعین، صدور روادید زائران و هزینه اخذ ویزا اظهار داشت: هزینه ویزا هنوز از سوی عراق اعلام نشده است.

وی با اشاره به تاخیر در اعلام هزینه اخذ ویزا از سوی دولت عراق، درباره چرایی این تاخیر توضیح داد و گفت: بالاخره چند تا از وزارتخانه های عراق وزیر نداشت و ۱۰ روز تصمیم گیری بدون وزیر مقدور نبوده، اما باید همین روزها هزینه دقیق را اعلام کنند.

نظافتی تصریح کرد: توصیه ما این است که تا خلوت است افراد ثبت نام کنند تا جزو اولین کسانی باشند که ویزای خود را دریافت میکنند، چرا که ممکن است ظرفیت روزهای خاص پر شود و طبیعتا باید روزهای دیگر را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: تا امروز حدود ۱۰۵ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده اند و هر زمانی که عراق هزینه ویزا را قطعی کردند، ما اطلاعیه می دهیم تا افراد داوطلب به سایت سماح مراجعه کنند و هزینه را بپردازند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره رقم پیشنهادی ایران برای اخذ ویزا گفت: سال گذشته این رقم برای ویزای انفرادی ۳۰ دلار و ویزای جمعی ۴۰ دلار بود و ما امسال به دولت عراق پیشنهاد کرده ایم که حتی المقدور این رقم از سال گذشته کمتر باشد که هنوز پاسخ نداده اند.

وی ادامه داد: استان های تهران، خوزستان، اصفهان و مشهد به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام در راهپیمایی اربعین را به خود اختصاص داده اند.

نظافتی ضمن اشاره به اینکه روادید زائرین اربعین که قصد اعزام با هواپیما را دارند؛ در ۴ کنسولگری‌ تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر می‌شود، گفت: از مهرماه ۱۶ دفتر کنسولگری در زمینه صدور روادید کار خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر : ۴۰۶۹۳۸