خبرگزاری کار ایران

حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اجلاس روسای آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۳۱۶

سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور صبح امروز با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی‌اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش در حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ارائه گزارش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با حمایت‌های خوبی که از سوی دولت صورت گرفته و همچنین تلاش‌های فرهنگیان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که 10 سال تدوین و تصویب آن به طول انجامید، در حال حاضر به عنوان سند بالادستی فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار گرفته است، اظهار داشت: این سند در برنامه ششم توسعه بنا بر مصوبه هیات وزیران مبنای کار قرار گرفته است.

فانی اضافه کرد: سند تحول نمایی از چشم‌انداز ایران 1404 است که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است. سال گذشته نقشه راه سند تحول رونمایی شد و هم‌اکنون در حال اجرایی کردن این سند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که عملیاتی کردن سند تحول به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید، افزود: برای اجرایی شدن این سند و همچنین نزدیک شدن به ایران 1404 علاوه بر تلاش‌های آموزش و پرورش و همکاری و مشارکت سایر نهادها و وزارتخانه‌ها نیاز داریم.

فانی از تدوین فلسفه تعلیم و تربیت انسانی برای نخستین بار در سند تحول خبر داد و گفت: این سند ذخیره‌ای برای نظام تعلیم و تربیت کشور به حساب می‌آید.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت یازدهم توسعه مشارکت است که امیدواریم در ادامه اجرایی کردن سند تحول بتوانیم در راستای توسعه مشارکت از همکاری سایر دستگاه‌ها بهره ببریم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: دو زیرنظام منابع انسانی و فضا و تجهیزات در سند تحول بسیار حائز اهمیت است، چرا که تحول در آموزش و پرورش در گرو تحول منابع انسانی است و نقشی که معلم در کلاس درس دارد؛ نقشی منحصر به فرد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز