خبرگزاری کار ایران

افتتاح 5500 کلاس درس تا مهر امسال

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه تعداد جشنواره های خیرین مدرسه ساز در ماطق به ۳۴۰ جشنواره رسیده است گفت: ۵۵۰۰ کلاس درس تا مهر امسال در صورت تخصیص بودجه افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از سی وسومین اجلاس مدیران وروسای آموزش پرورش سراسرکشور که درسالن اجلاس سران درحال برگزاری است، در میزگرد توسعه مشارکت با ارائه گزارشی از روند اقدامات ۲ سال گذشته آموزش و پرورش دولت یازدهم، به بیان عملکرد سازمان نوسازی مدارس کشورپرداخت و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره خیرین مدرسه ساز گفت: مقام معظم رهبری به طور صریح گفتند وجود خیرین از پدیده های انقلاب است. افرادی که درگیر ساخت مدارس هستند این کار عظیم را ادامه دهند.

رئیسی با بیان اینکه پروژه های ساخت مدارس در پایان سال ۹۴ ، به ۲۱۶ هزار پروژه رسیده بود، افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ کلاس درس جدید و استاندارد با زیربنای ۱ میلیون و ۵۸۰ متر مربع فضا آماده استفاده است. که از این میزان سهم هر دانش آموزاز ۸/۴ به ۱/۵ متر مربع افزایش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به وقوع آتش سوزی در مدارس گفت: در سال ۹۲ ، ۲۱۱ هزار کلاس با بخاری کار می کرد اما در پایان سال ۹۴ ، ۱۰۷ مدرسه مجهز به سیستم مرکزی شدند.

وی با اشاره به افزایش کمک خیرین مدرسه ساز، علاوه بر مشکلات اقتصادی گفت:  در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ۸۴۰ میلیارد تومان کمک هزینه توسط خیرین جمع آوری شده است که این رقم در سال ۹۲ ۶۵۰ میلیارد تومان بود.

رئیسی با بیان اینکه تعداد جشنواره های خیرین مدرسه ساز در ماطق به ۳۴۰ جشنواره رسیده است گفت: ۵۵۰۰ کلاس درس تا مهر امسال در صورت تخصیص بودجه افتتاح خواهد شد.

وی به وضعیت مدارس پرند اشاره کرد و افزود: هرسال در پرند مشکل داشتیم اماامسال مشکلی وجود نداشت و حتی ظرفیت مدارس کامل نشد.

کد خبر : ۳۹۹۱۱۸