خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر علوم به سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در آستانه برگزاری سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران این المپیاد صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام محمد فرهادی به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی

سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ادامه روندی است که توسعه و پیشرفت ایران عزیز را در گرو داشتن جوانانی سالم، توانمند، پرشور و نشاط امکان‌پذیر می‌داند.

در این رهگذر تمرکز برنامه‌ریزی‏ها در ورزش دانشگاهی، توجه بیش از پیش به ورزش همگانی و هدایت بهترین استعدادها به ورزش قهرمانی اقدامی ضروری است تا هم بسترهای سلامت جسمی این قشر فرهیخته فراهم شود و هم افتخارآفرینی در سطوح مختلف دانشگاهی، ملی و بین‌المللی فراهم گردد.

اینجانب به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همواره بر توجه جدی و هدایت منابع، هرچند محدود و نیز تمرکز هرچه بیشتر برنامه‏ها بر ارتقای ورزش دانشجویان عزیز به خصوص دانشجویان دختر دانشگاه‌ها تاکید داشته و بر این نکته پای فشرده‌ام که نقش زنان این مرز و بوم و بانوان گرانقدر در توسعه همه جانبه کشور، بنیادین و انکارناپذیر است. 

بنابراین از این فرصت استفاده کرده و به همه مسؤولان و دست‌اندرکاران نظام برنامه‌ریزی ورزش دانشگاهی، توجه ویژه به امر ورزش بانوان، فراهم‌سازی فضاهای لازم، امکانات، تجهیزات و منابع مالی را یادآور می‌شوم.

همچنین ضمن تقدیر از تلاش اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد و سازمان امور دانشجویان و تمامی دست‌اندرکاران ورزش دانشگاهی در ساماندهی و برپایی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر، توجه فرزندان عزیزم را به نکاتی چند جلب می‌کنم:

- بهره‌مندی از برکت همجواری با مرقد و آستان امام رضا(ع) را در کنار تلاش ورزشی، وجهه همت خود قرار دهند.

- پذیرش قواعد زندگی جمعی، قوانین و مقررات این رویداد فرهنگی – ورزشی به عنوان زمینه یادگیری مهارت‌های اجتماعی و حضور مسئولانه در فرصت‌های شغلی آینده، فرصتی کم‌نظیر است که امیدوارم ازاین المپیاد در جهت نیل به این هدف، حداکثر بهره‌برداری را مبذول دارند.

- رعایت شئون اخلاق و ارزش‌‏های اسلامی و اولویت رفاقت‏‌ها در کنار رقابت‌ها انتظاری است که از این قشر فرهیخته دارم.

در خاتمه مجددا تلاش همکاران ارجمندم در سازمان امور دانشجویان، هیات رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد و کلیه سازمان‌ها و نهادهای استان که زمینه‌ساز اجرای این همایش ملی شده‌اند قدردانی و تشکر می‌کنم.

دکتر محمد فرهادی

28 تیر ماه 1395»

کد خبر : ۳۹۱۹۶۸