خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

پروتکل مداخله در کودک‌آزاری و خودکشی ابلاغ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۴۷۳

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال پروتکل مداخله در کودک‌آزاری و خودکشی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایلنا از سازمان بهزیستی کشور، حبیب الله مسعودی فرید در حاشیه بازدید دکتر انوشیروان محسنی‌بندپی از مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور از تشکیل کارگروه‌های مداخله بحران(خط 123)، ارائه خدمات جامعه محور و جذب داوطلبان، رصد فوریت‌های اجتماعی و مداخله در بلایای طبیعی برای رشد این مرکز خبر داد.

حسین اسدبیگی رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور نیز در حاشیه این دیدار از اجرای طرح سوپروایزر در مراکز اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴۰ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار نیستند.

وی افزود: نیمه دوم سال 1378 مرکز مداخله در بحران در 9 استان تهران، خراسان، اصفهان، بوشهر، سمنان، مازندران، آذربایجان غربی، هرمزگان و یزد افتتاح شد که این مقدمه‌ای بر راه‌اندازی مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور بود.

اسد بیگی ادامه داد: در سال 1381 نیز خط تلفن کودک با شماره 3711111 در تهران و پنج استان گیلان، خراسان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس راه‌اندازی و در سال 83 خط 123 اورژانس اجتماعی در تمامی استان‌ها فعال شد و سال 1387، پنجاه خودرو خدمات سیار اورژانس اجتماعی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اسدبیگی، اجرای طرح سوپروایزر در مراکز اورژانس اجتماعی، تهیه پیش‌نویس پروتکل خودکشی و کدگذاری خودروهای خدمات سیار اجتماعی را از اقدامات سال جاری مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور برشمرد و تصریح کرد: پروتکل کودک آزاری امسال ابلاغ می‌شود.

رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور در پایان کمبود نیرو، نداشتن مجوز برای بکارگیری و استخدام نیروی انسانی متخصص، پایین بودن امنیت شغلی نیروهای انسانی را از چالش‌های مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور عنوان کرد.

آمارها نشان می دهد که در سال گذشته در مجموع حدود 24 هزار مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی بهزیستی گزارش شد که این موارد یا مراجعه به خودروهای سیار یا با شماره گیری تلفن 123 و یا مراجعه حضوری به مراکز مداخله در بحران سازمان بهزیستی مطرح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز