خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت:

مجادله لفظی بر سر عملکرد مالی شهرداری/ سخنگوی شهرداری نباشید

انتقاد رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از گزارش تلفیق بودجه سال 90 شهرداری، منجر به مجادله لفظی بین برخی از اعضای این شورا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌پور در واکنش به تذکرات حافظی در خصوص عملکرد شهرداری در گزارش تلفیق سال 90 گفت: تذکرات دوستان باید در چارچوب قانونی باشد و نمی‌توانیم؛ آرمان‌هایمان را بدون توجه به چارچوب‌های قانونی مطرح کنیم.

وی ادامه داد: بارها این موضوع بیان شده که جلسات سه‌شنبه کارایی ندارد و دوستان علاقه ‌دارند؛ در این روز سخنرانی کنند.

سخنگوی شورای شهر با طرح این سوال که در کدام قسمت بند 30 الحاقی در تاریخ 7/6/82 مقرر شده که باید گزارش تلفیق در صحن شورا خوانده و تصویب شود.

تقی‌پور ادامه داد: خواهش می‌کنم جواب قانونی داده شود، زیرا قسمت عمده مباحث مطرح شده چارچوب قانونی نداشته و سخنان فراقانونی بیان می‌شود.

مختاباد در واکنش به این تذکر تقی‌پور به وی گفت: سخنگوی شهرداری نباشید.

تقی‌پور نیز به او پاسخ داد: شما نیز سخنگوی پیمانکاران و سازمان زیباسازی نباشید.

همچنین اسماعیل دوستی با بیان اینکه گزارش تلفیق مربوط به سال 90 بوده، گفت: در آن زمان کارشناسان فرصت بررسی این گزارش را نداشتند و دوستانی که در آن سال در شورا بودند چرا موضوع را پیگیری نکردند؟

این عضو شورای شهر خطاب به حافظی گفت: جناب آقای حافظی من به قالیباف رأی نداده‌ام؛ شما رأی دادید آن وقت می‌گویید قالیباف ظالم است.

در ادامه احمد حکیمی‌پور در تذکر آیین‌نامه‌ای خود تاکید کرد: سخنان حافظی به طور واضح در خصوص عملکرد مالی شهرداری بوده و سخنان وی کاملا قانونی بوده‌ است.

وی ادامه داد: تذکر سرخو دیگر عضو شورای شهر به این دلیل که درخصوص شهرداری نبود وارد نیست، زیرا طبق قانون مباحث ما به شهرداری برمی‌گردد و کار ما ارزیابی عملکرد این نهاد است.

کد خبر : ۳۷۸۴۵۵