خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای ناجا:

حملات سایبری به سایت‌های ایرانی کار دولت عربستان نبوده است

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۶۹۲

رئیس پلیس فتای ناجا در خصوص حملات سایبری صورت گرفته به برخی سایت‌های ایرانی گفت: هیچ کار سازمان‌یافته‌ای در کشور عربستان اتفاق نیفتاده است و احتمال دارد؛ هکرها با اقدامی احساسی در این رابطه عمل کرده باشند و دولت عربستان پشت این مسئله نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس فتای ناجا با اشاره به حمله هکری به برخی از سایت‌های ایرانی اظهار کرد: در تاریخ 4 خرداد حمله‌ای را رصد کردیم از سه کشور مختلف که تمرکز آن حمله با IT کشور عربستان بوده است.

وی افزود: سایت مورد هدف سایت مرکز آمار ایران بوده است و نوع این حمله از نظر فنی زیاد صاحب ارزش نیست.

وی افزود: عنوان هکر داعش اعلام شده است در حالی که برخی شبکه‌ها این عنوان را داعش اعلام کردند در حالی که این حمله‌های سایبری هیچ ربطی به گروهک تروریستی داعش ندارد.

سردار هادیانفر در ادامه اظهار داشت: این هکر سابقه هک دارد و سطح هکر متوسط است که شناسایی شده و با محوریت کمیسیون عالی امنیت مسئول پیگیری این مسئله با پلیس فتا شد.

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه این حمله به پلیس اینترپل و پلیس سایبری عربستان به دلیل مجرمانه بودن اعلام شده است، گفت: این حمله سایبری توسط چند هکر انجام شده که قبلاً نیز سابقه این کار را داشته‌اند.

سردار هادیانفر ادامه داد: شش سایت توسط همین گروه مورد حمله قرار گرفته‌اند و در این حمله تنها اتفاق این بوده است که در پنجره لوگو جابجایی عکسی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای ناجا تاکید کرد: سامانه‌ها ما سامانه‌های امنی هستند و هیچ اطلاعاتی در این حمله سرقت نشده است.

سردار هادیانفر افزود: این حملات در حال حاضر دفع شده‌اند و یک ضعف امنیتی در این زمینه وجود داشته که در همان مرحله اول در تاریخ 4 خرداد این ضعف برطرف شده و به صاحبان سایت‌ها نیز اطلاع‌رسانی شد تا موضوع را مرتفع کنند.

وی تاکید کرد: هیچ کار سازمان‌یافته‌ای در کشور عربستان اتفاق نیفتاده است و احتمال دارد؛ هکرها احساسی در این رابطه عمل کرده باشند و کشور عربستان پشت این مسئله نیست.

وی در خصوص آمار سرقت‌های رخ داده در فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی در عین فرصت‌هایی که ایجاد می‌کند آسیب‌هایی را نیز دارد .

وی افزود: متاسفانه 37 درصد از جرائم در تلگرام اتفاق می‌افتد و 43.5 درصد افزایش جرم را در سال جاری در فضای مجازی داشتیم.

وی درخصوص اجرایی شدن فاز 1 و 2 طرح عنکبوت در کشور گفت: طبیعی است که براساس رصدهای روزانه هر موضوعی را که مغایرت با قانون داشته باشد شناسایی و با آن برخورد می‌کنیم و پلیس امنیت اخلاقی موظف است که با این جرایم برخورد کند و به دلیل اینکه اطلاعات این افراد در فضای مجازی موجود است شناسایی آنها کار پیچیده و غیرممکنی نیست.

وی با اشاره به فعالیت فروشندگان مشروبات الکلی و موادمخدر در فضای مجازی تصریح کرد: یکی از اقدامات پلیس فتا برخورد با تولید و ترویج مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر در فضای مجازی است و در این زمینه افرادی که در فضاهای مجازی اقدام به فروش موادمخدر و مشروبات الکلی می‌کنند شناسایی و به پلیس موادمخدر معرفی می‌شوند.البته در این زمینه 63.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز