خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از حواشی پنجاهمین سالگرد دانشگاه شریف؛

از خاطره گویی معاونان رییس جمهور تا عکس سلفی دانشجویان با عادل فردوسی پور

مراسم پنجاهمین سالروز تاسیس دانشگاه شریف عصر امروز با حضور مسئولان ارشد دولتی و فارغ التحصیلان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه شریف که بعد از ظهر امروز  با حضور معاون اول رییس جمهور ، وزیر علوم، معاون علمی فناوری رییس جمهور، محمد علی نجفی سرپرست سابق وزارت علوم ، رییس دانشگاه تهران ، رییس دانشگاه الزهرا(س)، حدادعادل، رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی از اساتید برجسته و اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد، با حواشی همراه بود که در ادامه می‌آید:

در ابتدای این مراسم برخی از خبرنگاران در بدو ورود به سالن برگزاری مراسم با مشکل مواجه شدند که با ورود روابط عمومی دانشگاه مشکل ورود خبرنگاران حل شد.

در ابتدای این جشن، از خدمت گذاران برگزیده دانشگاه، حامیان و اساتید پیشکسوت  و همچنین کارکنان برگزیده دانشگاه توسط رییس سازمان انرژی اتمی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور،  معاون اول رییس جمهور، وزیر علوم و رییس دانشگاه شریف تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از بیژن زنگنه وزیر نفت، محمد علی نجفی سرپرست سابق وزارت علوم و سید مجتبی هاشمی معاون فناوری ارتباطات نیز تقدیر شد که البته وزیر نفت در مراسم حضور نداشت.

همچنین در این مراسم از سر در جدید دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد و از اسحاق جهانگیری با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدرانی شد.

از دیگر حواشی این مراسم خاطره گویی و سخنرانی مسوولان کشور بود که به طور مثال جهانگیری معاون اول رییس جمهور این جشن را یک جشن ملی عنوان کرد و گفت: پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه شریف نشان دهنده حیات مستمر علمی این دانشگاه است.

از دیگر مسوولان که به بیان خاطره از این دانشگاه پرداختند معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود که در آغاز سخنرانی خود گفت: من یک دانشگاه شریفی چهارنبشه هستم به طوری که کارشناسی ارشد و دکترای خودم را از این دانشگاه گرفتم و عضو هیات علمی این دانشگاه هم هستم.

ستاری در ادامه با بیان خاطراتی از دوران داشجویی خود ادامه داد: هنگامی که در کنکور قبول شدم پدرم با من تماس گرفت و گفت که رتبه 33 کنکور را کسب کردم ولی شهادت ایشان باعث شد که ایشان فارغ التحصیلی مرا نبینند.

یکی دیگر از حواشی این مراسم حضور عادل فردوسی پور گزارشگر فوتبال و عضو هیات علمی دانشگاه شریف در این مراسم بود و دانشجویان با دیدن او عکس سلفی گرفتند.

فرهادی وزیر علوم نیز در این مراسم علت درس نخواندن خود در این دانشگاه را این طور عنوان کرد که اگر من در دانشگاه شریف درس نخواندم به این دلیل بود که به رشته پزشکی علاقه داشتم اما رتبه کافی برای تحصیل در این دانشگاه را کسب کرده بودم.

پس از سخنرانی مسوولان در این مراسم چند تن از اساتید پیشکسوت دانشگاه شریف خاطرات خود را ازا ین دانشگاه مطرح کردند.

یکی دیگر از حواشی جالب این مراسم خوش و بش های علی اکبر صالحی با اساتید پیشکسوت این دانشگاه بود که بسیار قابل توجه بود و پس از تقدیر از اساتید پیش کسوت و اعضای هیات علمی این دانشگاه آنها با مسوولان ارشد کشور عکس دست جمعی انداختند.

کد خبر : ۳۷۲۶۷۲