خبرگزاری کار ایران

اوحدی مطرح کرد:

اختلافات داخلی عربستان، حج امسال را تحت الشعاع قرار داده/ فراهم نبودن شرایط برای اعزام حجاج

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۵۰۹

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متاسفانه مسئولان کشور عربستان دچار اختلافات داخلی هستند و همین موضوع حج امسال را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید قم گفت: تعلل عربستان در پاسخ گویی باعث شده تا ما زمان کافی برای انجام تمهیدات لازم برای حج را نداریم.

وی افزود: عدم هماهنگی زیادی بین وزارت حج، خارجه و کشور عربستان دیده می‌شود و این سه وزارت خانه دارای اختلافات داخلی هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما از موضع عزت با عربستان وارد مذاکره شدیم و تاکید کردیم ۴ شرط اساسی ما باید رعایت شود.

گفتنی است اوحدی در ادامه به دیدار آیت الله سبحانی در قم رفت. در این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت به فضای سیاسی تند عربستان علیه ایران اشاره کرد و گفت: در شرایطی که فضای سیاسی عربستان به شدت علیه ایران است، بعید به نظر می‌رسد که اجازه ورود روحانیون ملبس ایران به این کشور داده شود.

وی افزود: باوجود پروتکل سیاسی، ما تاکنون چهار نامه به وزیر حج عربستان فرستادیم تا در خصوص حج مذاکرات انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ممنوعیت ورود هواپیماهای ایران به کشور عربستان اظهارکرد: شرکت هواپیمایی عربستان هفته گذشته اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی ایران مجوز ورود به این کشور را ندارند.

اوحدی با تاکید بر مواضع کشور عربستان در قبال تامین امنیت زائران ایرانی اذعان کرد: زمانی که ما در مذاکرات موضوع امنیت را مطرح کردیم مسئولان کشور عربستان چندان پاسخگو نبودند و اعلام کردند که ما میزبان هستیم و تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز