خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه خوارزمی خبر داد:

رایزنی با سفارتخانه‌ها برای جذب دانشجویان خارجی/ احیای ساختمان میراثی دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۶۰۴

رئیس دانشگاه خوارزمی از رایزنی با سفارتخانه‌ها برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی سبحان‌اللهی در مراسمی که امروز به مناسبت بزرگداشت مقام استاد با حضور محمدرضا عارف نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تاکید بر اینکه صنعت آموزش عالی می‌تواند؛ در رقابت‌پذیری کشور‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد، اظهار داشت: حضور دکتر عارف برای ما دانشگاهیان نویدبخش توجه ویژه مجلس به حوزه آموزش عالی کشور است به ویژه دانشگاه خوارزمی که دیرینه‌ترین مرکز آموزش عالی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی، توجه به ارزش‌ها، مدیریت علمی، شایسته‌سالاری، تاکید بر بین‌المللی شدن دانشگاه، انضباط مالی و تاکید بر فعالیت‌‌های آموزشی و پژوهشی را ازجمله برنامه‌ها و رویکردهای این دانشگاه عنوان کرد.

سبحان اللهی با اشاره به تصویب برنامه راهبردی دانشگاه گفت: در همین زمینه کارگروهی راه‌اندازی شد و در حال حاضر این برنامه به تصویب رسیده و به معاونت‌ها و دانشکده‌ها ابلاغ شده و در دستور اجرا قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته مرمت دانشگاه افزود: باتوجه به ساختمان میراثی دانشگاه خوارزمی که در سال ۱۳۰۶ ساخته شده است، این ساختمان نیاز به احیا و مرمت دارد که با کمک شهرداری و سازمان زیباسازی در حال مرمت ساختمان هستیم که امیدواریم تا پایان سال این اقدام انجام شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی همچنین به تشکیل کمیته مستندسازی دانشگاه اشاره و عنوان کرد: در زمینه بلاتکلیفی سند زمین‌ها و ساختمان‌های دانشگاه کارهایی صورت گرفته و توانستیم چند سند ملکی دانشگاه را به دست آوریم.

سبحان اللهی با بیان این مطلب که تا چند روز آینده صدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی فرا می‌رسد، گفت: در این روز برنامه‌های زیادی را در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه کارگروه کارآفرینی را در دانشگاه خوارزمی راه‌اندازی کردیم، گفت: این کارگاه اشتغال دانشجویان دانشگاه را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به طراحی اساسنامه خیرین دانشگاه گفت: به منظور ارتقای رنکینگ دانشگاه، کارگروه ارتقای علمی دانشگاه را تشکیل دادیم که جلسات آن یک هفته در میان برگزار می‌شود.

سبحان اللهی با اشاره به اینکه نقشه بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها به تصویب رسیده است، گفت: این نقشه به زودی به مرحله اجرا می‌رسد. ۱۰ خرداد روز بین‌المللی شدن دانشگاه خوارزمی است و امسال هم برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی از رایزنی با سفارتخانه‌ها برای جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با سفارتخانه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم که در زمینه جذب دانشجویان خارجی از آن‌ها کمک بگیریم.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه براساس سیاست وزارت علوم تاکید ما بر روی رشته‌های میان رشته‌ای عنوان کرد: در حال حاضر مجموعه‌ رشته‌های علوم‌شناختی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم طرح آن شنبه آینده ۱۸ اردیبهشت ماه مصوب و ابلاغ شود.

سبحان اللهی همچنین از راه‌اندازی مرکز آزمون زبان‌ها در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این از دانشجویان گواهی دیگر مراکز زبان را می‌گرفتیم و هم‌اکنون با راه‌اندازی این مرکز کار آسان‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم پارک فناوری را راه‌اندازی کنیم گفت: در بخش توجه به انضباط مالی دانشگاه توانستیم با بکارگیری توان یکی از اساتید عمران در طرح‌های عمرانی ۲ میلیارد تومان صرفه‌جویی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز